; خواص توت خشک برای دیابت و اسپرم و خواص توت سیاه و قرمز در بارداری - فال و خواب
خواص حلوا سیاه اردبیل و فواید مصرف حلوای سیاه اردبیل خانگی

خواص حلوا سیاه اردبیل و فواید مصرف حلوای سیاه اردبیل خانگی

خواص حلوا سیاه اردبیل خواص حلوا سیاه اردبیل ؛ فواید مصرف حلوای سیاه اردبیل خانگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

زعفران و سرماخوردگی و آیا دمنوش زعفران برای سرفه مضر است

زعفران و سرماخوردگی و آیا دمنوش زعفران برای سرفه مضر است

زعفران و سرماخوردگی زعفران و سرماخوردگی ؛ آیا دمنوش زعفران برای سرفه مضر است همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

عرق خرفه برای دیابت و ایا خوردن عرق خرفه برای کنترل قند خون مفیده

عرق خرفه برای دیابت و ایا خوردن عرق خرفه برای کنترل قند خون مفیده

عرق خرفه برای دیابت عرق خرفه برای دیابت ؛ ایا خوردن عرق خرفه برای کنترل قند خون مفیده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص توت

خواص توت ؛ خشک برای دیابت و اسپرم و خواص توت سیاه و قرمز در بارداری

خواص توت ؛ خشک برای دیابت و اسپرم و خواص توت سیاه و قرمز در بارداری همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص زیتون ؛ پرورده و ماری و شکسته و شور و سیاه برای معده و لاغری

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص توت

توت سفید یکی از میوه های شیرین و آبدار درختی است که با میوه انجیر در خانواده انجیران دسته بندی می شود. جالب است بدانید که درخت های توت شامل ۱۶ گونه می باشد که از معروف ترین این گونه ها می توان شاه توت ، توت سیاه و توت قرمز اشاره کرد.

توت میوه‌ای خوشمزه و مقوی است که موردعلاقه مردم سراسر دنیاست. توت بر درخت “مورس آلبا” رشدمی‌کند. میوه‌ای شیرین است که شکلی شبیه آلبالو و طعمی مانند گریپ‌فروت دارد. توت روی درخت رشدمی‌کند و در مناطق گرم آسیا، افریقا و امریکا کشت‌می‌شود. انواع مختلفی توت وجوددارد که شامل قرمز، سیاه و آبی می‌شود. میوه توت به شکل خشک هم خورده‌می‌شود. توت، میوه‌ای همه‌کاره است و می‌تواند در دستورات غذایی متنوع قراربگیرد.

توت سفید میوه ی شیرین درخت توت است که حدود ۱۰ تا ۲۰ متر ارتفاع دارد، میوه درخت توت به صورت توت تازه و توت خشک استفاده می شود.توت سفید یک از میوه های خوشمزه ای که دارای مواد معدنی بسیاری چون گلوکز، و انواع ویتامین های گروه A و C و B و مقادیر بالایی از فیبر، تانن، منیزیم، آهن می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است. انواع توت های در فصل تابستان می رسند.

توت سفید درخت بومی چین است و برگ های آن به عنوان غذای کرم ابریشم استفاده می شوند و علاوه بر این در صنعت داروسازی هم کاربرد دارند. چوب درخت توت بسیار انعطاف پذیر و با دوام است و برای ساخت راکت تنیس، چوب هاکی، مبلمان و قایق استفاده می شود.

خواص توت در طب سنتی

طبع توت سفید گرم و مرطوب می باشد.ارزش غذایی توت سفید ( ۱۰۰ گرم ) کالری : ۴۳ پروتئین : ۱٫۴ گرم کربوهیدرات : ۹٫۸ گرم فیبر : ۱٫۷ گرم چربی : ۰٫۳ گرم . در صورت ایجاد نفخ مختصر در اثر خوردن‌ توت، از مصلح آن یعنی سکنجبین یا زیره استفاده شود که البته باید بعد از خوردن توت میل شود. اگر در معده خلطی وجود داشته باشد و معده را ضعیف کند، در این صورت مصلح توت سکنجبین است.

در یک فنجان توت سفید که تقریبا معادل ۱۰۰ گرم توت است : ● انرژی : ۶۱ کالری ● پروتئین : ۹ گرم گیاهی ● چربی : ۱/۱ گرم ● کلسیم : ۱۶ میلی گرم ● آهن : ۸ میلی گرم ● ویتامین A : به اندازه ۲۸۰ میلی گرم جهانی ● ویتامین B1 : به اندازه ۲ میلی گرم ● ویتامین B2 : به اندازه ۶ میلی گرم ● ویتامین B3 : به اندازه /۱ میلی گرم ● ویتامین C : به اندازه ۱۶ میلی گرم ● و مقادیر زیادی کلسیم، آب، فیبر، منیزیم و تانن می باشد

توت، منبع خوبی از رزوراتول است. رزوراتول یک فیتونوترینت قوی است که به نظر محققان، از سرطان جلوگیری‌می‌کند. توت مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد که مانع از رشد سلول‌های سرطان و تومور می‌شود.توت ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان پرخاصیتی بنام رزوراترول موجب افزایش عمر می شود، این خاصیت توت سفید در مطالعات مختلف در روی عمر موش ها تایید شده است

توت موافق ریه است و برای خشکی صدا و خس خس سینه مفید است. توت ملین بوده و برای رفع یبوست مناسب است و خصوصا در فصل بهار که لینت مزاج اهمیت بیشتری دارد مصرف آن توصیه می‌شود. به شرط رعایت تدابیر مربوط به مصرف و هضم کامل توت شیرین، خون خوبی از آن برای بدن تولید می‌شود. میل جنسی را افزایش می‌دهد و قوای جنسی را تقویت می‌کند.

در پختگی و دفع مواد زاید کمک می‌کند. انسدادها را برطرف می‌کند. کبد و طحال را تقویت می‌کند. توت شیرین باعث خوش رنگی چهره و پررنگ شدن مو می‌شود. چاق کننده است و برای بچه‌هایی که وزن نمی‌گیرند و اشتهای زیادی ندارند، خیلی مناسب است (التبه به صورت توت خشک و در قالب آجیل). توت مقوی بدن بوده و برای کلیه‌ها و چربی دور کلیه مناسب است.

خوردن منظم توت، سطح کلسترول را در محدوده سلامت حفظ‌می‌کند.توت سفید باعث کاهش تولید دوپامین می شود و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.چینی ها که اعتقادی زیادی به توت سفید دارند، از آن به عنوان یک عامل تصفیه خون در طب خود استفاده می کنند، محققان چینی معتقدند توت خون را تمیز میکند و موجب افزایش خون نیز می شود

آب توت برای بیمارانی که عمل جراحی داشته‌اند بسیار مفید است. توت، درمان را تسریع‌کرده، گردش خون را افزایش‌داده و از بروز عفونت جلوگیری‌می‌کند. توت همچنین برای سرعت‌بخشیدن بهبود پس از زایمان و همچنین به‌عنوان یک روش ضدالتهاب پس از جراحی به‌کارمی‌رود.

توت مدر بوده و ادرار را زیاد می‌کند. توت سفید باعث باز شدن انسدادهای مجاری کبد و صفرا شده و بخصوص برای طحال که سرد و خشک است بسیار مناسب است. مصرف توت سفید به کسانی که احساس درد زیر دنده چپ دارند(که ممکن است ناشی از التهاب طحال باشد) توصیه می شود. خوردن توت برای بچه هایی که وزن نمی‌گیرند و اشتهای زیادی ندارند، خوب و چاق کننده و برای آنها خیلی مناسب است.

توت سفید غنی از کلسیم، آنتوسیانین، فلاونوئید ها، لوتئین، زاکسانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن می باشد. توت سفید حاوی مقادیر بالایی آهن است که به درمان کم خونی در کودکان کمک می کند. مقادیر بالای فیبر موجود در توت سفید برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست در کودکان مفید می باشد.

ویتامین C موجود در توت سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه مفید می باشد. همچنین آلکالوئید های موجود در توت سفید ماکروفاژ ها را فعال می کند، ماکروفاژ ها گونه ای از گلبول های سفید هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

رفع کم خونی: توت دارای مقدار زیادی آهن است، آهن به بدن برای تولید خون و گردش بهتر آن کمک می‌کند. مصرف توت در زمان شیر‌دهی باعث افزایش شیرمادر می‌شود، خوردن توت در زمان حاملگی مفید است، ولی ممکن است باعث حساسیت‌هایی برای نوزاد بشود پس بهتر است که قبل از مصرف آن در دوران حاملگی با دکتر خود مشورت کنید. توت مقوی بدن بوده و برای کلیه ها و چربی دور کلیه مناسب است.

مقادیر بالای آهن موجود در شیره توت برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن مفید می باشد شیره توت سفید حاوی مقادیر بالایی ویتامین های گروه B می باشد که برای درمان خستگی، استرس، اضطراب و افسردگی مفید می باشد شیره توت سفید به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید است

توت سفید به خاطر داشتن کلسیم و فسفر بخصوص در توت خشک برای لثه کودکان مفید است و تامین کننده انرژی برای سالمندان است. توت مقوی بدن بوده و برای کلیه ها و چربی دور کلیه مناسب است. در بسیاری از توت‌های سیاه مانند توت وحشی موادی وجود دارد که باعث گشادی رگ‌ها می‌شود، این عمل رگ‌ها را از خطر ابتلا به بیماری تنگی رگ، شل شدن رگ‌های خونی و لخته شدن خون کاهش می‌دهد. مصرف چای برگ درخت توت باعث کاهش کلسترول‌های بدن خون می‌شود.

برگ درخت توت حاوی ۱۸ اسید آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B می باشد. فیتواسترول و گاما آمینو اسید موجود در برگ درخت توت سفید باعث کاهش فشار خون بالا در افراد می شود. برگ درخت توت سفید حاوی مقادیر بالایی کلسیم، آهن، روی و آنتی اکسیدان های اسید اسکوربیک و بتا کاروتن است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

خواص توت برای پوست

اگر می‌خواهید یک ماده خوراکی خوشمزه را برای سفید شدن پوست خود مصرف کنید می‌توانید از توت سفید استفاده کنید. عصاره‌های توت سفید حاوی اسید بتولینیک می باشد که به کاهش تولید ملانین در بدن کمک کرده و از این طریق باعث سفید شدن پوست می شود.

توت سفید به‌‌عنوان یکی از اجزای استفاده ‌شده در محصولات آرایشی بهداشتی می باشد.تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف توت سفید به صورت منظم به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی باعث کاهش چین‌وچروک پوست شده و باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود.

خواص توت برای کودکان

کودکانی که دچار بیماری کم‌خونی هستند می‌توانند از مواد مفید و مقوی زیادی استفاده کنند. توت سفید به دلیل داشتن آهن بالا برای کودکان بسیار مفید می باشد. همچنین فیبر موجود در توت سفید برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست کودکان مفید است.توت سفید به خاطر داشتن کلسیم و فسفر بخصوص در توت خشک برای لثه کودکان مفید است و تامین کننده انرژی برای سالمندان است. خوردن توت برای بچه هایی که وزن نمی‌گیرند و اشتهای زیادی ندارند، خوب و چاق کننده و برای آنها خیلی مناسب است.

خواص توت برای دیابت

مطالعات نشان داده که توت سفید و چای تهیه شده از برگ درخت توت سفید می تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود. میوه توت سفید حاوی مقادیر بالایی فیبر است که به کاهش قند خون افراد دیابتی کمک می کند. چای برگ درخت توت سفید با افزایش تولید پروتئین GLUT4 باعث کاهش میزان گلوکز در خون می شود. پودر برگ توت سفید با کاهش تولید PDK4 حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می بخشد.

توت سفید ممکن است سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت را به شدت کاهش دهد. اگر دچار دیابت هستید و از دارو های کاهش قند خون استفاده می کنید، قند خون خود را دقیق کنترل کنید چون ممکن است دچار هیپوگلیسمی شوید.

خواص توت برای معده و یبوست

همان‌طورکه اشاره شد در توت سفید فیبر فراوان وجود دارد که باعث افزایش میزان مدفوع شده و حرکات روده را بهبود می‌بخشددرنتیجه می‌تواند یبوست را درمان کند. شما می‌توانید از توت خشک شده برای این امر استفاده کنید.فیبر موجود در توت سفید باعث بهبود هضم بهتر غذا شده و نفخ معده را کاهش می دهد ، اگر می خواهید دستگاه گوارش سالمی داشته باشید بهتر است توت سفید را روزانه مصرف کنید.

خواص توت برای مو

توت سفید حاوی مقادیر زیادی روی و آهن می باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. ماسک تقویت مو با توت سفید آب توت سفید را بگیرید و بر روی پوست سر و مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید تا با فزایش جریان خون باعث افزایش رشد مو شود.در خیلی از کشورهای شرقی از توت برای درمان و علاج سفیدی زودرس موها استفاده می شود، همچنین برای درمان موهای خاکستری زودرس پیری هم مفید است

خواص توت در بارداری و شیردهی

در مورد استفاده از توت سفید تازه در دوران بارداری و شیردهی برای زنان باردار و شیرده اطلاعاتی در دسترس نیست، پس بهتر است از مصرف توت سفید خودداری کنید. برخی متخصصان می گویند که توت خشک برای زنان باردار و شیرده مفید است و باعث افزایش انرژی در دوران بارداری و افزایش شیر مادر می شود.

مصرف توت در سه ماه ابتدایی و سه ماه آخر بارداری باید با احتیاط باشد. بهتر است از توت خشک بجای توت تازه استفاده کنند. مصرف توت در زمان شیر‌دهی باعث افزایش شیرمادر می‌شود، خوردن توت در زمان حاملگی مفید است، ولی ممکن است باعث حساسیت‌هایی برای نوزاد بشود پس بهتر است که قبل از مصرف آن در دوران حاملگی با دکتر خود مشورت کنید.

خواص توت و گردو

کاروتنوئید، و ریز مغذی‌هایی است که می‌توانند به طور موثر حجم خون را افزایش دهند. از جمله فواید توت خشک برای سلامتی می‌توان به تقویت طحال و معده و بهبود سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد. یکی دیگر از فواید توت خشک برای انسان، بهبود وضعیت موها و بازیابی رنگ طبیعی آن است. توت خشک حاوی مقادیر زیادی روتین است؛ علم پزشکی مدرن ثابت کرده است که ماده‌ی روتین قادر است از تشکیل سرطان روده‌ی بزرگ پیشگیری کند.

گردو وقتی با انجیر، مویز یا کشمش همراه شود برای تقویت مغز و حواس مفید است. تقویت کننده اعضا اصلی بدن همچون مغز بوده و نیروی جنسی را نیز تحریک می‌نماید. روغن گردو از خود گردو بهتر وسازگارتر است.خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند و چربی‌های مفید موجود در گردو، کلسترول بد خون را کاهش داده و از تصلب شرایین پیشگیری می کنند.

خواص توت و انجیر خشک

خوردن منظم توت، سطح کلسترول را در محدوده سلامت حفظ‌ می‌کند.توت سفید باعث کاهش تولید دوپامین می شود و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند. چینی ها که اعتقادی زیادی به توت سفید دارند، از آن به عنوان یک عامل تصفیه خون در طب خود استفاده می کنند، محققان چینی معتقدند توت خون را تمیز میکند و موجب افزایش خون نیز می شود

آب توت برای بیمارانی که عمل جراحی داشته‌اند بسیار مفید است. توت، درمان را تسریع‌کرده، گردش خون را افزایش‌داده و از بروز عفونت جلوگیری‌می‌کند. توت همچنین برای سرعت‌بخشیدن بهبود پس از زایمان و همچنین به‌عنوان یک روش ضدالتهاب پس از جراحی به‌کارمی‌رود.

انجیر چه به صورت تازه و چه به صورت خشک، منبعی غنی از مواد مغذی است. این میوه‌ی شیرین دارای مقادیر بالایی از ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و فیبر است. به علاوه آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند کورستین، کامفرول و غیره نیز با خود به همراه دارد. انجیر با وجود قند بالایی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است و حتی می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد.

خواص توت و شاتوت

توت سفید به خاطر داشتن کلسیم و فسفر بخصوص در توت خشک برای لثه کودکان مفید است و تامین کننده انرژی برای سالمندان است. توت مقوی بدن بوده و برای کلیه ها و چربی دور کلیه مناسب است. در بسیاری از توت‌های سیاه مانند توت وحشی موادی وجود دارد که باعث گشادی رگ‌ها می‌شود، این عمل رگ‌ها را از خطر ابتلا به بیماری تنگی رگ، شل شدن رگ‌های خونی و لخته شدن خون کاهش می‌دهد. مصرف چای برگ درخت توت باعث کاهش کلسترول‌های بدن خون می‌شود.

خوردن شاتوت، راه خوبی برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن است که به نوبه خود به پیش گیری از مشکلات قلبی و عروقی کمک می کند.شاتوت فشار خون را کنترل و خون را تصفیه می کند. آنتی اکسیدان های آن در بهبود عملکرد رگ های خونی با حفظ انعطاف پذیری و گشاد کردن آن ها کمک می کنند.با فعال کردن ماکروفاژها از طریق آلکالوئیدهای موجود در شاتوت ها, به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند.

توت برای سگ

شما می توانید مطمئن باشید که انواع توت ها برای سگ ها کاملا بی خطر و سالم می باشند.سگها عاشق خوردن توت ها هستن مانند: بلوبری، کران بری، تمشک، شاه توت، توت فرنگی، راز بری و زغال اخته . همانطور که خوردن توت ها برای انسان مفید هستند برای سگ های شما نیز فواید سلامتی فراوانی به همراه دارند.

انواع توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. بدین معنی که آنها می توانند سلول های بدن را در برابر اثرات شناخته شده (رادیکال های آزاد) محافظت کنند.رادیکال های آزاد به طور معمول هنگامی که بدن غذا را تجزیه می کند و یا هر زمانی که بدن در معرض حملاتی مانند دود سیگار یا پرتوهای متداول جوی قرار می گیرد می توانند باعث صدمه به سلول های بدن شوند. اعتقاد براین است که این مولکول های مضر می توانند در ایجاد سرطان، بیماریهای قلبی و سایر مشکلات سلامتی تاثیر گذار باشند.

بنابراین آنتی اکسیدان ها، که در انواع توت یافت می شوند می توانند بدن انسان و همچنین سگ ها را از آسیب های ناشی از رادیکال های آزا حفظ کنند. دادن انواع توت به سگ ها می تواند از سرطان، بیماریهای قلبی و سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کند و به حفظ سلامت کلی بدن آنها کمک کند.

توت برای عروس هلندی

توت خشک در حد معمول برای عروس هلندی مفید است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش هوش پرنده می شود.

توت برای کرونا

به لحاظ طب سنتی توت موافق سلامت ریه است. اصولا مواد شیرین طبیعی، برای ریه و خشکی صدا و خس خس سینه مفید هستند. مطالعات جدید نشان داده است که مصرف زیاد پلی فنول می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند و از ابتلای حاد به ویروس کرونا جلوگیری کند.

توت منبع غنی دیگری از پلی فنول است. توت سیاه حاوی بیشترین تعداد پلی فنول در میان انواع توت‌ها است. همچنین علاوه بر بلوبری که حاوی ۵۶۰ میلی گرم پلی فنول است، توت سیاه، توت فرنگی و توت قرمز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. میوه‌هایی مانند زردآلو، هلو، گیلاس شیرین، سیب و انار نیز حاوی مقدار زیادی از این ماده هستند.

توت در رژیم کتوزنیک

در این رژیم می توانید مقادیر کمی از این توت ها را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : خواص گندم ؛ پخته برای لاغری و در طب سنتی و مضرات گندم ناشتا و بو داده چیست

خواص توت برای کاهش فشار خون

در توت سفید پتاسیم و منیزیم به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش فشارخون می شود. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان رزوراترول موجود در این توت به‌‌عنوان یک وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش تولید اکسید نیتریک باعث شل شدن رگ‌های خونی شده و به کاهش فشارخون بالا کمک می‌کند. اگر می‌خواهید فشارخون بالا را کنترل کنید می‌توانید از توت سفید استفاده کنید.

خواص توت برای درمان کم خونی

در توت سفید آهن به مقدار فراوان وجود دارد که باعث زیاد شدن گلبول های قرمز خون شده و به درمان بیماری کم خونی کمک می کند. پس برای درمان کم خونی توت سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص توت برای پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی

در توت سفید ویتامین سی به وفور یافت می‌شود که این امر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه مفید می باشد.

بیشتر بخوانید : خواص چای اولانگ ؛ در لاغری و طب سنتی و قیمت و عکس چای اولانگ از کجا بخریم

همچنین آلکالوئید های موجود در توت سفید ماکروفاژها را فعال کرده که این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، پس درنتیجه شما می‌توانید با مصرف توت سفید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید.

خواص توت برای درمان کبد چرب

آنتوسیانین در توت سفید به وفور یافت می شود که این امر باعث پاکسازی کبد شده و درمان بیماری کبد چرب و هپاتیت مزمن را تسریع می کند. برای سلامت کبد بهتر است توت سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید : خواص شوید ؛ کوهی برای لاغری و ساقه و عرق شوید و ماست

توت برای کاهش وزن و لاغری

توت سفید دارای مقادیر زیادی از فیبر بوده که باعث کاهش اشتها شده و به لاغری کمک می کند ، کسانی که می خواهند لاغری را تجربه کنند از توت سفید کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید : خواص خربزه ؛ گرمساری برای مردان و لاغری و انواع خربزه ملون و خشک و پنیر

چای برگ درخت توت باعث بهبود متابولیسم بدن شده و از چاقی پیشگیری می کند.

متخصصان تغذیه سفارش کرده اند که قبل از هر وعده غذایی یک فنجان چای توت میل کنید چرا که باعث کاهش اشتها شده و از جذب بیش از حد چربی در بدن پیشگیری می کند.

مضرات توت

مصرف توت برای کودکان مفید است مگر استفاده بیش از حد. توت با معده خالی بلافاصله بعد از غذا و با معده پر مصرف نشود. مصرف توت در سه ماه ابتدایی و سه ماه آخر بارداری باید با احتیاط باشد. بهتر است از توت خشک بجای توت تازه استفاده کنند. نوشیدن آب بعد از توت و نیز سایر میوه های آبدار اشتباه بوده و باعث سوء هاضمه می‌شود. در دوران بارداری از مصرف زیاد توت خودداری کنید چرا که باعث ایجاد حساسیت در بدن می شود. زیاده روی در مصرف توت سفید باعث ایجاد دل درد و اسهال می شود.

خوردن توت بعد از یک غذای سیر موجب سوءمزاج می شود. اشخاصی که صاحب طحال ضعیف می باشند در مصرف توت باید احتیاط کنند و زیاده روی در مصرف توت موجب ناراحتی معده، قلب، اسهال و تولید صفرا می شود. باید دقت شود که توت را چه موقع مصرف کنید؛ توت که برای تقویت اشتها موثر است اگر با پر بودن معده مصرف شود سبب سوءهاضمه می شود. بنابراین در زمان و مکمل غذایی توت خشک در هنگام مصرف باید دقت کرد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 8 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.