; خواص چای اولانگ در لاغری و طب سنتی و قیمت و عکس چای اولانگ از کجا بخریم | فال خواب
نحوه مصرف سبوس گندم ؛ دستور استفاده از سبوس گندم برای لاغری

نحوه مصرف سبوس گندم ؛ دستور استفاده از سبوس گندم برای لاغری

نحوه مصرف سبوس گندم نحوه مصرف سبوس گندم ؛ دستور استفاده از سبوس گندم برای لاغری همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

خواص زردچوبه و فلفل سیاه ناشتا و عسل و شیر در طب اسلامی برای کبد

خواص زردچوبه و فلفل سیاه ناشتا و عسل و شیر در طب اسلامی برای کبد

خواص زردچوبه خواص زردچوبه ؛ و فلفل سیاه ناشتا و عسل و شیر در طب اسلامی برای کبد همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص شیر گاو برای پوست صورت ؛ فواید مصرف شیر گاو برای تقویت پوست

خواص شیر گاو برای پوست صورت ؛ فواید مصرف شیر گاو برای تقویت پوست

خواص شیر گاو برای پوست صورت خواص شیر گاو برای پوست صورت ؛ فواید مصرف شیر گاو برای تقویت پوست همگی در سایت فال و …

خواص چای اولانگ

خواص چای اولانگ ؛ در لاغری و طب سنتی و قیمت و عکس چای اولانگ از کجا بخریم

خواص چای اولانگ ؛ در لاغری و طب سنتی و قیمت و عکس چای اولانگ از کجا بخریم همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص هلو انجیری ؛ در بارداری و طب سنتی و برای جنین و طبع آن گرم است یا سرد

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص چای اولانگ

چای اولانگ نوعی چای چینی است که برخلاف اکثر انواع چای می توان آنرا هم به صورت گرم ، هم به صورت سرد مصرف کرد. چای اولانگ از تخمیر برگ ، جوانه و ساقه گیاه چای به دست می آید و دارای عطر و طعم بسیار دلپذیری می باشد.

چای اولانگ که به نام های اولونگ یا چای اولونگ هم شناخته می شود، در اثر اکسیداسیون ناقص جوانه، ساقه و برگ های گیاه چای در کشور چین تولید می‌شود. برای تهیه چایی اولانگ، فرآیند تخمیر جوانه، ساقه و برگ های گیاه چای در صورت تغییر رنگ متوقف می شود.این چای ترکیبی از خواص چای سبز و چای سیاه و سرشار از مواد معدنی است. خواص چای اولانگ برای کاهش وزن، سلامت قلب و استحکام استخوان ها بسیار مفید است.

چای اولانگ چای سنتی چینی است که از گیاه کاملیا سیننسیس گرفته می شود. از این گیاه برای درست کردن چای سیاه و سبز نیز استفاده می شود. میزان اکسیده شدن چای اولانگ چیزی بین چای سیاه و سبز است. چای اولانگ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ترکیبات بیواکتیو از جمله فلوراید، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است.

فرآیند تولید چای اولانگ تقریبا شبیه به چای سیاه است با این تفاوت که مرحله تخمیر خیلی کوتاه تر است و این باعث می شود طعم چای اولانگ اندکی ضعیف تر از چای سیاه و رنگ آن قرمز یا زرد باشد. تاریخچه ی پیدایش این چای به اواسط سال ۱۳۰۰ میلادی در زمان سلسله مینگ در چین باز می گردد. در حال حاضر بهترین و گران ترین چای اولانگ ارگانیک در کوه وویی، نزدیک استان فوجیان چین تهیه می شود.

خواص چای اولانگ در طب سنتی

طبیعت چای اولانگ سرد می باشد. ارزش غذایی چای اولانگ (۱ فنجان) کالری : ۲٫۴ کربوهیدرات : ۰٫۴ گرم . چای اولانگ حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولی، ویتامین های A، B، C، E و ویتامین K، کلسیم، منگنز، مس، کاروتین، سلنیوم، پتاسیم، اسید فولیک و نیاسین آمید، کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین می باشد.

چای اولانگ با استفاده از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) درست می‌شود. چای سیاه و سبز هم با استفاده از برگ‌های این گیاه تولید می‌شوند و فقط روش تولید آنها متفاوت است. درواقع، تمام برگ‌های چای، حاوی آنزیم‌های خاصی‌ هستند که نوعی واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون به‌وجود می‌آورند.

واکنش اکسیداسیون، چای سبز را به سیاه تبدیل می‌کند. هنگام تولید وقتی چای کمی اکسیده شود، چای سبز تولید می‌شود. اما وقتی اکسیداسیون ادامه یابد، چای، تیره‌رنگ و سیاه می‌شود. چای اولانگ هم، جایی میان این دو مقدار اکسیداسیون قرار دارد و رنگ و طعم این چای به‌دلیل اکسیداسیون ناچیزی است که روی آن صورت می‌گیرد.

آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ ساختار استخوانی را تقویت کرده، باعث بهبود رشد استخوان ها می شود و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. به لطف کافئین موجود در چای اولانگ عملکرد ذهن بهبود می یابد. این بهبود شامل عملکرد شناختی و هوشیاری می شود. این مورد از مزایای فوری این نوشیدنی است اما تحقیقات نشان داده مصرف بلند مدت چای اولانگ می تواند به بهبود قدرت ادراک در افراد بزرگسال کمک کند.

ترکیبات پلی فنولی موجود در چای اولانگ یا اولونگ با افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن افراد چاق کمک می کند. در یک مطالعه، موش هایی که پلی فنول به رژیم غذایی شان اضافه شد، کاهش وزن و کاهش قابل توجهی در شاخص چربی بدن را تجربه کردند. همچنین برخی مطالعات قبلی نشان داده بود که محتوای کافئین موجود در چای اولونگ هم می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

نوشیدن مرتب چای اولانگ علاوه بر بهبود عملکرد ذهنی می تواند در طولانی مدت باعث بهبود حافظه نیز بشود. چای اولانگ چون فعالیت استیل کولین استراز (آنزیمی است که باعث از بین رفتن انتقال دهنده های عصبی می شود) را مهار می کند دارای این خاصیت است. افرادی که دچار آلزایمر می شوند با کمبود این انتقال دهنده ها مواجه شده اند.

ترکیبات پلی فنولی و آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ باعث افزایش آپوپتوز سلول های سرطانی به ویژه سرطان معده، سرطان پوست و سرطان تخمدان می شود.تحقیقات نشان داده اند چای اولانگ می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری عروق کرونر پیشگیری کند. حتی نوشیدن روزانه سه فنجان از این چای می تواند تا ۱۱ درصد خطر حملات قلبی را کاهش دهد. چای اولانگ همچنین می تواند سطح کلسترول های بد را پایین بیاورد.

آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ برای درمان آکنه و جوش صورت مفید بوده و به از بین بردن لک های پوستی کمک می کنند. ماسک چای اولانگ برای پوست صورت هر روز صبح صورت خود را با چای اولانگ شستشو دهید تا لک های پوستی و آکنه و جوش صورت را درمان کند.

یک فنجان چای اولانگ حاوی فلوراید و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند میزان سلامت دندان ها را بهبود دهند. این چای همچنین دارای ترکیبات آنتی باکتریال است که از ایجاد حفره روی دندان جلوگیری می کند و اسیدیته بزاق دهان که روی مینای دندان نیز تاثیر منفی می گذارد را کاهش می دهد. بعضی از کارشناسان می گویند که مصرف خوراکی چای اولانگ می تواند از ریزش مو جلوگیری کند و باعث درخشان تر شدن موی سر شود.

خواص چای اولانگ برای لاغری

چای اولانگ باعث افزایش ترموژنزیس می شود. ترموژنزیس در واقع فرآیندی ست در بدن که با تولید گرما باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود و افزایش متابولیسم بدن را نیز به همراه دارد.کاتچین و کافئین از دیگر ترکیبات موجود چای اولانگ می باشند که دارای خاصیت ضد چاقی هستند و پلی فنل های موجود در آن از تشکیل چربی خصوصا چربی های شکمی جلوگیری می کند.نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای اولانگ می تواند برای کمک به کاهش وزن عالی باشد.

خواص چای اولانگ برای دیابت

نوشیدن ۶ فنجان چای اولانگ در روز به مدت ۱ ماه به صورت مداومد و منظم می تواند برای کاهش علائم دیابت نوع ۲ عالی باشد و سطوح قند خون را کاهش دهد. همچنین پلی فنل های موجود در چای اولانگ نیز باعث افزایش فعالیت انسولینی شده که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهند.

خواص چای اولانگ برای پوست

رادیکال های آزاد از جمله عواملی در بدن هستند که باعث ایجاد سرطان و همچنین مشکلات پوستی همچون پیری زودرس، چین و چروک پا کلاغی و لک دار شدن پوست می شوند اما نوشیدن چای اولانگ می تواند عوارض منفی رادیکال ها را کاهش دهد. علت این کاهش وجود محتوای پلی فنلی است که با تاثیرات منفی رادیکال های آزاد مقابله کرده و به جوانسازی پوست کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ برای درمان آکنه و جوش صورت مفید بوده و به از بین بردن لک های پوستی کمک می کنند. ماسک چای اولانگ برای پوست صورت هر روز صبح صورت خود را با چای اولانگ شستشو دهید تا لک های پوستی و آکنه و جوش صورت را درمان کند.

آزمایش های علمی نشان داده که اگر بیماران مبتلا به اگزما در طول روز ۳ فنجان چای اولانگ مصرف کنند، در کتر از یک هفته بهبودی قابل ملاحظه ای در مشکلات پوستی خود مشاهده می کنند. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۱ انجام شده ۵۴ درصد از افراد مبتلا به اگزما پس از ۶ ماه مصرف روزانه چای اولانگ بهبودی پیدا کرده بودند.

چای اولانگ برای کبد

به این دلیل که توانایی چای اولونگ برای تنظیم قند خون در جریان خون از نظر علمی اثبات شده است. این موضوع ارتباط نزدیکی با توانایی چای اولونگ در تنظیم موجودی انسولین در جریان خون دارد بنابراین گلوکز می تواند به صورت بهینه در کبد به گلیکوژن تبدیل شود.

چای اولانگ در بارداری و شیردهی

اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید نوشیدن مقدار کم چای اولانگ احتمالا ضرر ندارد اگرچه باید در نظر داشته باشید که مصرف بیش از ۲ لیوان در روز مصرف نشود زیرا هر ۲ لیوان از این چای حاوی ۲۰۰ میلیگرم کافئین است که می تواند باعث زایمان زودرس، نوزادان متولد کم وزن و صدمه به نوزاد شود.

مصرف بیش از اندازه کافئین در دوران شیردهی نیز ممکن است باعث تحریک پذیری و افزایش انقباضات دستگاه گوارش در نوزاد شیرخوار شود.خانم ها در دوران بارداری و شیردهی بهتر است قبل از مصرف چای اولانگ با پزشک خود مشورت کنند.

چای اولانگ و یبوست

مصرف چای والانگ می تواند هضم غذا را بهبود ببخشد، به درمان ریفلاکس و زخم معده کمک می کند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

چای اولانگ و فشار خون

مردم چین معتقدند که مقادیر قابل توجه پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در چای اولانگ به کاهش فشار خون بالا کمک می کند. گفته می شود که نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای اولانگ در روز برای کاهش فشار خون بالا مفید می باشد. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف چای اولانگ به دلیل مقادیر بالای کافئین می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

خواص چای اولانگ بیز

خواص چای اولانگ بیز : کنترل دیابت بالا بردن عملکرد مغز بهبود مشکلات قلبی لاغری و کاهش وزن طبیعی افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن

طرز تهیه چای اولانگ

بهترین روش برای تهیه چای اولانگ این است که ۳ گرم برگ های چای اولانگ خشک شده را در ۲۰۰ میلی لیتر آب داغ (۸۰ درجه سانتیگراد) بریزید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.گفته شده که بهترین میزان مصرف چای اولانگ، دو فنجان چای در روز بوده که بهتر است یکی را صبح ناشتا (۳۰ دقیقه قبل از صبحانه) و یکی را ۳۰ دقیقه قبل یا بعد از وعده ی ناهار بنوشید.

چای اولانگ از کجا بخریم

چای اولانگ را میتوان از فروشگاه های اینترنتی و عطاری ها تهیه کرد .

ترکیبات چای اولانگ

چای اولانگ حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولی، ویتامین های A، B، C، E و ویتامین K، کلسیم، منگنز، مس، کاروتین، سلنیوم، پتاسیم، اسید فولیک و نیاسین آمید، کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین می باشد.در حقیقت، چند نوع ترکیب موجود در این چای، می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد. یکی از این ترکیبات کافئین‌ است .

چای اولانگ جینسینگ

چای اولانگ جینسینگ ترکیبی از چای اولانگ و ریشه گیاه جینسینگ است. ترکیب ریشه گیاه جینسینگ با چای اولانگ باعث شده تا این چای رنگی روشن تر و طعم و عطری ملایم تر و متفاوت داشته باشد. ریشه گیاه جینسینگ در سرتا سر دنیا با نام ها و شکل های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد ، اما وجه تشابه همه مصارف آن خواص درمانی آن است. این گیاه از قرن ها پیش خواص درمانی گوناگونی داشته است که در این چای ، این خواص در کنار خاصیت های فراوان چای اولانگ قرار گرفته است.

کاهش وزن یکی از خواص اصلی چای اولانگ است که باعث شده طرفدار زیادی داشته باشد که یکی از دلایل آن افزایش سوخت و ساز یا متابولیسم بدن است. جینسینگ هم باعث کاهش اشتها میشود. که این مورد در کنار افزایش سوخت و ساز بوجود آمده در اثر چای اولانگ باعث شده تاثیر چای اولانگ جینسینگ در لاغری چند برابر شود.

خواص چای اولانگ برای سلامت و تقویت مغز

چای اولانگ دارای کافئین و ال تانن می باشد که باعث افزایش تمرکز، عملکرد شناختی و هوشیاری فرد می شود و EGCG موجود در چای اولانگ از بروز اختلالات شناختی پیشگیری می کند. همچنین مانع از ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون می شود. به حفظ عملکرد هیپوکامپ و افزایش یادگیری و پردازش اطلاعات در مغز کمک می کند.

چای اولانگ برای بهبود گوارش

مصرف چای اولانگ می تواند مانند یک آرامبخش باعث آرام شدن دستگاه گوارش و دردهای عصبی آن شود و همچنین دفع سموم را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید : خواص خربزه ؛ گرمساری برای مردان و لاغری و انواع خربزه ملون و خشک و پنیر

خواص چای اولانگ برای سلامت استخوان ها

بدون شک کاهش تراکم استخوانی یکی از شایع ترین مشکلات خصوصا برای خانم ها در دوران یائسگی می باشد و می تواند زمینه را برای روز شکستگی های استخوانی، پوکی استخوان، آرتریت و اختلالات سیستم ایمنی بدن ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید : خواص زیتون ؛ پرورده و ماری و شکسته و شور و سیاه برای معده و لاغری

اما مصرف چای اولانگ از کاهش تراکم استخوانی پیشگیری می کند و التهاب را به میزان چشمگیری کاهی می دهد.

خواص چای اولانگ برای کاهش اضطراب و استرس

نوشیدن چای اولانگ اثرات آرامبخشی را به همراه دارد که باعث افزایش تولید نوراپی نفرین و دوپامین در بدن شده که برای بهبود خلق و خو و آرام سازی اعصاب و ذهن بسیار تاثیرگذار است.
همچنین اگر می خواهید استرس و اضطراب شما خیلی فوری کاهش پیدا کند می توانید چای اولانگ بنوشید زیر پلی فنل های موجود در چای دارای قابلیت تسکین فوری ذهن و آرامش بخشیدن هستند.

خواص ضد التهابی

پلی فنل ها و EGCG در چای اولانگ خاصیت ضد التهابی بسیار قوی را دارا می باشد در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های التهابی همچون آرتریت، بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

خواص ضد سرطان

سرطان بدون شک درمان قطعی و یا پیشگیری قطعی ندارد اما شما می توانید با مصرف برخی از مواد غذایی به پیشگیری از ابتلا به آن کمک کنید و این کار با از بین بردن و حذف رادیکال های آزاد در بدن انجام می شود.

بیشتر بخوانید : خواص گندم ؛ پخته برای لاغری و در طب سنتی و مضرات گندم ناشتا و بو داده چیست

نوشیدن چای اولانگ به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند به سادگی ای رادیکال های آزاد در بدن را از بین ببرد.

همچنین رشد سلول های سرطانی از جمله سرطان تخمدان و پانکراس و ملانوم را متوقف می کنند.

خواص چای اولانگ برای تقویت سیستم ایمنی

چای اولانگ دارای خواص فلاونوئیدی می باشد که از آسیب های سلولی جلوگیری کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. نوشیدن چای اولانگ افزایش تولید پروتئین های ضد باکتری در بدن را به همراه دارد که خطر بروز انواع عفونت باکتریایی را کاهش می دهد.

چای اولانگ برای سلامت دندان ها

برای تقویت دندان های خود چای اولانگ بنوشید زیرا خطر بروز پلاک دندانی را کاهش می دهد و دارای میزان فراوانی فلوراید می باشد مینای دندان ها را تقویت می کند.

چای اولانگ چگونه تهیه می شود

چای اولانگ همانند چای سبز و سیاه از برگ گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود. این برگ ها دارای آنزیم هایی هستند که واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون را ایجاد می کنند.

تفاوت در این فرایند شیمیایی اکسیداسیون است که چای ها را متفاوت می کند. اگر فرایند اکسیداسیون کم باشد چای سبز می شود

اما اگر این فرایند بیش تر ادامه پیدا کند چای سبز به چای سیاه تبدیل می شود. فرایند اکسیداسیونی که روی چای اولانگ اتفاق می افتد بین این دو مقدار می باشد.

نه به اندازه چای سبز و نه به اندازه چای سیاه. بنابراین رنگ و طعم چای اولانگ حاصل اکسیداسیونی که روی آن اتفاق می افتد است.

مضرات چای اولانگ

چای اولانگ حاوی مقادیر بالای کافئین است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث اضطراب، سردرد، بی خوابی، اسهال، سوزش سر دل، ضربان قلب نامنظم و سردرگمی شود. مصرف بیش از حد چاوی اولانگ می تواند باعث افزایش پردازش کلسیم در بدن شود که باعث تشدید تخریب استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان می شود.

مصرف زیاد چای اولانگ مانند انواع دیگر چای؛ چای سیاه، چای سبز و چای سفید می تواند جذب آهن را کاهش دهد، اگر مبتلا به کم خونی فقر آهن هستید در مصرف چای اولانگ زیاده روی نکنید. خانم ها در دوران بارداری و شیردهی بهتر است قبل از مصرف چای اولانگ با پزشک خود مشورت کنند.اگر دچار اختلالات خونی هستید و یا آسپرین مصرف می کنید در مصرف این چای دقت کنید زیرا سرعت لخته شدن خون را کاهش می دهد.

داروهای آمفتامین، کوکائین، افدرین، نیکوتین : داروهای تحریک‌کننده (مانند آمفتامین، کوکائین و افدرین) عملکرد سیستم عصبی بدن را افزایش می‌دهد. وقتی این سیستم تحریک شود، فرد دچار علائمی چون تلاطم روحی و بی‌قراری، بالابودن ضربان قلب و فشار خون می‌شود. از طرفی، کافئین موجود در چای اولانگ نیز سرعت عملکرد سیستم عصبی بدن را افزایش می‌دهد و مصرف آن به‌همراه داروهای تحریک‌کننده، شدت عوارض جانبی این داروها را می‌افزاید. نیکوتین نیز وقتی با چای اولانگ مصرف شود، همین عوارض را دارد؛ اما شدت آن ملایم است.

داروهای آدنوزین (آدنوکارد)، دی پیریدامول (پرسانتین) :  انواع آنتی‌بیوتیک‌ها (فلوروکینولون) انواع آنتی بیوتیک ها (مانند فلوروکینولون) از سرعت تجزیه کافئین موجود در چای اولانگ می‌کاهند و موجب بی‌قراری، زودرنجی، بیش فعالی، سردرد، افزایش ضربان قلب و عوارض جانبی دیگر می‌شوند. از دیگر آنتی‌بیوتیک‌هایی که همین عوارض را دارند می‌توان به سیپروفلوکساسین (سیپرو)، انوکساسین (پنترکس)، نورفلوکساسین (نوروکسین، چیبروکسین)، اسپارفلوکساسین (زاگام)، تروافلوکساسین (ترووان) و گریپافلوکساسین (راکسار) اشاره کرد.

داروهای زیر هم وقتی همراه با چای اولانگ مصرف شوند، عوارضی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها از خود بروز می‌دهند: فنیل‌پروپانولامین؛ کلوزاپین (کلوزاریل)؛ سایمتیدین (تاگامت)؛ فلووکسامین (لوواکس)؛ دی‌سولفیرام (داروی ضد سوءمصرف الکل)؛ وراپامیل (با نام‌های تجاری کالان، کوورا، ایزوپتین، ورلان).

در ضمن، الکل، داروهای فلوکونازول (دیفلوکان)، مکسیلیتین (مکسیتیل)، تربینافین (لامیسیل) و قرص های ضد بارداری (از جمله اتینیل، استرادیول و لوونورژسترل (تری‌فازیل)، اتینیل‌استرادیول و نورثیندرون) همین عوارض را البته در حد خفیف از خود بروز می‌دهند.

استروژن : استروژن نیز از سرعت تجزیه کافئین می‌کاهد و موجب عوارضی چون سردرد، بی‌قراری، ضربان قلب بالا و… می‌شود. اگر استروژن مصرف می‌کنید، از کافئین بپرهیزید. برخی از قرص‌های استروژن حاوی استروژن کونژوگه، اتینیل استرادیول و استرادیول هستند، که مصرفشان همراه با چای اولانگ عوارض ملایمی از خود بروز می‌دهند.

کافئین موجود در چای اولانگ داروی آدنوزین را بی‌اثر می‌کند. پزشکان معمولا هنگام انجام تست ورزش قلب، برای بیمار این دارو را تجویز می‌کنند؛ بنابراین، ۲۴ ساعت پیش از مصرف داروی آدنوزین، چای اولانگ و هر نوع چای دیگری را که حاوی کافئین است مصرف نکنید.

لیتیوم : بدن به‌طور طبیعی لیتیوم را دفع می‌کند. کافئین نیز سرعت دفع لیتیوم در بدن را افزایش می‌دهد. اگر بدنتان به لیتیوم نیاز دارد و قرص حاوی لیتیوم مصرف می‌کنید، از نوشیدن چای اولانگ و هر چای دیگر که حاوی کافئین است بپرهیزید. بازدارنده‌های مونوآمین اکسیداز (داروهای درمان افسردگی) کافئین چای اولانگ بدن را تحریک می‌کند. البته برخی از داروهای درمان افسردگی هم همین اثر را دارند. وقتی این دو باهم مصرف شوند، عوارض جانبی شدیدی از خود به جا می‌گذارند (از جمله ضربان تند قلب، فشار خون بالا، عصبانیت و غیره). از برخی از این داروهای ضدافسردگی می‌توان به فنلزین (ناردیل) و ترانیل سیپرومین (پارنات) اشاره کرد.
داروهای کاهش‌دهنده سرعت انعقاد خون (داروهای ضدانعقاد و ضدپلاکت)

کافئین چای اولانگ از سرعت انعقاد خون می‌کاهد. مصرف این چای همراه با داروهای کندکننده انعقاد خون، موجب کبودی و خون‌ریزی در بدن می‌شود. از برخی از این داروها که از سرعت انعقاد خون می‌کاهند می‌توان به آسپرین، کلوپیدوگرل (پلاویکس)، دیکلوفناک (ولتارن، کاتافلام، دیگران)، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن (آناپروکس، ناپروسین)، دالتپارین (فرگمین)، انوکساپارین (لوونوکس)، هپارین، وارفارین (کومدین) اشاره کرد.

پنتوباربیتال : کافئین چای اولانگ جلوی اثرات خواب‌آوربودن داروی پنتوباربیتال یا نمبوتال را می‌گیرد. ریلوزول (ریلوتک) و تئوفیلین : بدن، با تجزیۀ ریلوزول، این دارو را دفع می‌کند. کافئین از سرعت تجزیه ریلوزول می‌کاهد و اثر و عوارض جانبی آن را افزایش می‌دهد. کافئین روی داروی تئوفیلین هم مانند ریلوزول عمل می‌کند؛ بنابراین، هنگام مصرف این داروها، از نوشیدن چای اولانگ بپرهیزید.

تداخلات خفیف

داروهای دیابت (داروهای ضددیابت) چای اولانگ سطح قند خون را افزایش می‌دهد. داروهای دیابت برای کاهش قند خون به ‌کار گرفته می‌شوند. چای اولانگ، با افزایش قند خون، اثربخشی داروهای دیابت را از بین می‌برد. افراد مبتلا به دیابت باید دائما قند خون خود را کنترل کنند و در صورت نیاز، مقدار داروی مصرفی‌شان را تغییر دهند.

از داروهای دیابتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: گلیمپیرید (آماریل)، گلیبوراید (دیابتا، گلیناز پرس‌تب، میکروناز)، انسولین، پیوگلیتازون (اکتوس)، روزیگلیتازون (آواندیا)، کلروپروپامید (دیابینز)، گلیپیزید (گلوکوترول)، تولبوتامید (اوریناز) و غیره.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.