; خواص موسیر در ماست برای کبد چرب و برای لاغری و خواص ترشی و برگ و پودر موسیر
فواید آب انار برای کبد و درمان بیماری های کبدی با خوردن آب انار

فواید آب انار برای کبد و درمان بیماری های کبدی با خوردن آب انار

فواید آب انار برای کبد فواید آب انار برای کبد ؛ درمان بیماری های کبدی با خوردن آب انار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

هلو انجیری برای دیابت ؛ کنترل قند خون با مصرف هلو انجیری زعفرانی

هلو انجیری برای دیابت ؛ کنترل قند خون با مصرف هلو انجیری زعفرانی

هلو انجیری برای دیابت هلو انجیری برای دیابت ؛ کنترل قند خون با مصرف هلو انجیری زعفرانی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب …

طریقه مصرف انزروت و دستور مصرف گیاه انزروت به روش خانگی

طریقه مصرف انزروت و دستور مصرف گیاه انزروت به روش خانگی

طریقه مصرف انزروت طریقه مصرف انزروت ؛ دستور مصرف گیاه انزروت به روش خانگی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص موسیر

خواص موسیر ؛ در ماست برای کبد چرب و برای لاغری و خواص ترشی و برگ و پودر موسیر

خواص موسیر ؛ در ماست برای کبد چرب و برای لاغری و خواص ترشی و برگ و پودر موسیر همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص مریم گلی ؛ پنبه ای برای رحم و تنبیل تخمدان و پوست و مضرات و طریقه مصرف

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص موسیر

خواص موسیر مانند سیر و پیاز بی نظیر است و اغلب پزشکان توصیه می کنند آن را در وعده های غذایی خود جای دهید. این خوراکی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالای است که باعث می شود بدن در برابر بسیار از بیماری های ایمن باشد و از طرفی باعث بالا رفتن سیستم ایمنی می شود.

موسیر یکی از سبزیجات دورگه و شبیه سیر و پیاز می باشد. برگ‌ های این گیاه باریک و دراز است و گل‌ های ارغوانی دارد، پیاز این گیاه، خوراکی می باشد. موسیر وحشی یا موسیر کوهی در ایران در مناطقی از جمله کنگاور، آشتیان، کوهرنگ، سپیدان، بروجرد، خمین، یاسوج، نهاوند، خوانسار، هرسین و اراک یافت می شود.

موسیر سرشار از مواد مغذی است و خواص بسیار دارد؛ ازجمله می‌تواند کلسترول را کاهش دهد و خاصیت ضدسرطان و ضدمیکروب دارد. موسیر همچنین به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. طعم موسیر چیزی بین سیر و پیاز است و برای رشد، نسبت به پیاز، به آب کمتری نیاز دارد و پوست آن نیز نازک‌تر از پیاز است. اما مانند پیاز می‌تواند اشک‌تان را جاری کند!

موسیر گیاهی است که مشابه سیر بوده و ریشه اش فقط یک پیاز درشت است . برگ هایش باریک و دراز و گل هایش مایل به قرمز اند . پیاز این گیاه خوراکی است . همچنین در ترشی ها و اغذیه بکار می رود و بویش از سیر کمتراست . ایتالیایی ها با استفاده از این خوراکی ، چیز های های گوناگونی می پزند و پیازچه آن را نیز در روغن زیتون کنسرو می کنند .

خواص موسیر در طب سنتی

طبع موسیر گرم و خشک است. اولین مصلح موسیر سرکه است، طبع سرکه سرد است و میزان گرمی طبع موسیر را کاهش می‌دهد. بنابراین ترشی موسیر طبع معتدل‌تری نسبت به موسیر دارد. پختن موسیر در آب و نمک و یا همراه با روغن بادام شیرین و کره، عوارض گرمی آن را کاهش می‌دهد. در طب سنتی سکنجبین به عنوان مصلح عام غذا‌های گرم معرفی می‌شود و به تعادل طبع آن‌ها کمک می‌کند. از موسیر می‌توان برای از بین بردن سردی لبنیاتی مانند ماست نیز استفاده کرد. ارزش غذایی موجود در نصف فنجان موسیر : کالری : ۵۶ فیبر : ۵ گرم کربوهیدرات : ۱۲ گرم قند : ۶ گرم چربی : ۰ .

موسیر جزو خانواده سیر و پیاز است با این تفاوت که فاقد بوی سولفوریک و بخارات آزاردهنده ی آن است . برگ های آن دراز و میان تهی بوده و گل هایش به رنگ سرخ یا بنفش است . این خوراکی نسبت به پیاز برای پخت مناسب تر می باشد؛ به خصوص برای افرادی که به عطر و طعم پیاز حساسیت دارند . همچنین موسیر نسبت به پیاز شیرین تر بوده و هضم آن نیز آسان تر است . خواص موسیر بسیار زیاد است و انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن به رنگ قرمز مسی بوده که آن را خشک می کنند و می سایند و در ادویه ها و غذاها به کار می برند .

از آن جایی که موسیر دارای مقادیر بالایی از ترکیبات گوگردی است ، جریان خون را بهبود می بخشد و نقش مهمی در سم زدایی و پاکسازی بدن و به خصوص کبد دارد . از طرفی افرادی که دارای دیابت نوع ۱ هستند نیز می توانند از خواص موسیر بهره مند شوند. موسیر دارای ترکیباتی است که بدن را وادار می کند انسولین بیشتری ترشح کند. در نتیجه کمبود انسولین در بدن آن ها جبران می شود و سطح قند در بدن افراد دیابتی به تعادل خواهد رسید.

موسیر و گلبرگ های موسیر برای درمان نیش حشرات بسیار کاربردی هستند . گلبرگ های موسیر و یا خود موسیر را برش بزنید و بر روی محل نیش زده شده بگذارید . یکی از خواص موسیر که مانند سیر و پیاز است آن می باشد که دارای ترکیبات ضد سرطانی است. موسیر دارای آنتی اکسیدان های مختلف و قوی می باشد. این ماده کمک می کند سلول ها در برابر رادیکال های آزاد مقاوم باشند و به سلول های سرطانی تبدیل نشوند.

موسیر دارای مقادیر بالایی ترکیبات گوگردی است که دارای خواص ضد باکتری می باشند و به این ترتیب به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، تب و برونشیت استفاده می شود. نتایج مطالعات متعدد نشان داده که گل موسیر دارای خواص ضد التهابی و ضد آلرژی می باشد و به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی برای درمان حساسیت استفاده می شود.

موسیر به دلیل مواد معدنی خاصی که دارد باعث می شود یک خوراکی مناسب برای دوران بارداری باشد و همچنین به دلیل فراوانی فیبر یک ماده مغذی است که افراد دارای رژیم لاغری می توانند آن را به غذای خود اضافه کنند و چربی سوزی را افزایش دهند. موسیر همچنین به علت دارا بودن ترکیبات معدنی و ویتامین های حیاتی یک گزینه مناسب برای درمان بیمار های پوستی و زیبایی بخشیدن به مو ها محسوب می شود.

در فصل زمستان و پاییز میزان سرماخوردگی و آنفولانزا بالا می رود در نتیجه لازم است قبل از آن که به آن مبتلا شویم خوراکی هایی را مصرف کنیم که از آن پیشگیری کند. از خواص موسیر آن است که می تواند با وجود آنتی اکسیدان های قوی که دارد از سرماخوردگی و بسیاری از بیماری ها در فصل سرما جلوگیر کند. این ماده باعث می شود گلبول های سفید بدن تا حد متعادل بیشتر ترشح شوند. در نتیجه اگر ویروسی وارد بدن شود سریع آن را از بین می برند.

شاید مهم‌ترین خاصیت موسیر وجود مقدار زیادی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی باشد. ازجمله این ترکیبات می‌توان کوئرستین، کمپفرول و سایر آنتی‌اکسیدان‌های گوگرددار را نام برد. در موسیر نیز مانند سیر این آنتی اکسیدان ها زمانی آزاد می‌شوند که سطح سلول موسیر آسیب ببیند. این آسیب از طریق برش یا له‌کردن ایجاد می‌شود. با آزادشدن این آنتی‌اکسیدان‌ها، ترکیبی قدرت‌مند به نام «آلیسین» تشکیل می‌شود. آلیسین ترکیب قدرت‌مندی است که می‌تواند خطر بروز جهش‌های سلولی و انواع سرطان را کاهش دهد. بر اساس مطالعات، مصرف موسیر خطر بروز سرطان ریه، سرطان دهان، سرطان معده، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

آلیسین با تنظیم سطح کلسترول در بدن مرتبط است. آلیسین تولید آنزیم ردوکتاز را در کبد مهار می‌کند. این آنزیم در تولید کلسترول مؤثر است. موسیر با کاهش کلسترول در بدن می‌تواند خطر بروز تصلب شرایین، بیماری سرخ‌رگ کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

افرادی که دارای فشار خون بالا دارند اغلب رژیم غذایی سختی دارند که به دلیل سبک نوین زندگی رعایت آن برای اغلب افراد سخت است و مجبور هستند از داروهای شیمیایی استفاده کنند. جالب است بدانید یکی دیگر از خواص موسیر آن است با وجود ماده ی معدنی به نام پتاسیم فشار خون بالا را تا میزان چشمگیری کاهش می دهد و اگر در کنار مصرف موسیر رعایت رژیم غذایی داشته باشند فشار خون متعادل باقی خواهد ماند.

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در موسیر برای کاهش چربی و کلسترول خون مفید هستند. آلیسین و کورستین از آنتی اکسیدان های موجود در موسیر هستند که باعث کاهش فشار خون بالا می شوند، همچنین موسیر سرشار از پتاسیم می باشد که برای کاهش فشار خون بالا مفید می باشد.

در طب سنتی استفاده از موسیر برای افراد مبتلا به دیابت ، مفید است . رفع تنگی نفس ، رفع فراموشی ، قاعده آور ، پایین آورنده فشارخون ، ادرارآور ، ترمیم کننده زخم‌ها ، تسکین دهنده التهاب کبد ، رفع سیاتیک ، تنظیم فشار خون ، رفع نقرس از خواص این خوراکی است .

خواص موسیر خشک شده

مقادیر بالای گوگرد موجود در موسیر به شفافیت و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. مقداری موسیر خشک شده را در آب بخیسانید تا عصاره ی آن در بیاید و هر روز صبح صورت خود را با آب آن بشویید.

خواص موسیر برای پوست

مقادیر زیادی گوگرد موجود در موسیر باعث شفافیت و جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. شما می‌توانید مقداری موسیر خرد شده را در آب بخیسانید تا عصاره آن به دست بیاید و هر روز صبح آن را به‌صورت خود بمالید.

خواص موسیر برای فشار خون

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در موسیر برای کاهش چربی و کلسترول خون مفید هستند. آلیسین و کورستین از آنتی اکسیدان های موجود در موسیر هستند که باعث کاهش فشار خون بالا می شوند، همچنین موسیر سرشار از پتاسیم می باشد که برای کاهش فشار خون بالا مفید می باشد.

خواص موسیر برای رفلاکس معده و اسهال

موسیر باعث تحریک آنزیم های گوارشی، بهبود هضم غذا، درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می شود. مقادیر بالای فیبر موجود در موسیر باعث بهبود حرکات روده شده و برای درمان یبوست مفید می باشد.

خواص موسیر برای مردان

از خواص موسیر برای مردان میتوان به تقویت کردن میل جنسی در مردان اشاره کرد .مردهائى که نعوذ به آنان دست نمى‏دهد و به رخاء آلت تناسلى مبتلا شده‏اند اگر موسیر را با مغز گردو در روغن تازه گاو یا گوسفند سرخ کنند و میل نمایند به سرعت به حالت طبیعى در مى‏آیند.

خواص موسیر در ماست

ماست موسیر مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است. • یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید و در بهبود رویش مو موثر است. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

فواید ماست در طب قدیم توسط علم جدید نیز مورد حمایت قرار گرفته است. تحقیقات نشان می دهند ارز غذایی بالای ماست در کنار موسیر تقویت می شود. افراد دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) می توانند به جای شیر از ماست بدون بروز عوارض ناشی از عدم تحمل لاکتوز استفاده کنند زیرا لاکتوز موجود در شیر توسط باکتری های ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود. برخی بررسی ها حاکی از آن است تجزیه لاکتوز توسط باکتری های ماست حتی پس از هضم غذا نیز ادامه دارد زیرا غلظت شیر هنگام تهیه ماست مقدار پروتئین های آن در مقایسه با شیر در حجم مساوی بیشتر است.

خواص موسیر در بارداری و شیردهی

موسیر حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای رشد طبیعی جنین و سلامت زنان باردار می باشد. مقادیر بالای فولات موجود در موسیر برای زنان باردار و جلوگیری از نقایص سیستم عصبی جنین مفید می باشد. پیاز و موسیر برای کودکان و در دوران بارداری یا شیردهی ایمن هستند، اما پتانسیل ایجاد برگشت اسید معده را دارند.

خواص موسیر و گردو

مردهائى که نعوذ به آنان دست نمى‏دهد و به رخاء آلت تناسلى مبتلا شده‏اند اگر موسیر را با مغز گردو در روغن تازه گاو یا گوسفند سرخ کنند و میل نمایند به سرعت به حالت طبیعى در مى‏آیند.

خواص موسیر و شیر

ماست از تخمیر شیر به دست می آید، پس از حرارت دادن شیر تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد و تغییر و تخریب پروتئین کازئین در شیر و اضافه شدن استرپتوکوکوس و بیفید و باکتری ها در شیر لخته ایجاد شده و پس از سرد کردن تا دمای ۴۵ درجه سانتی گراد بین ۷-۴ ساعت ماست به دست می آید. شیر حاوی پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، ویتامین B2، B12، پتاسیم و منیزیم فراوان است. درباره موسیر هم باید بگوییم که موسیر از خانواده سیر و پیاز است و به همان اندازه دارای خواص درمانی متعددی است. دو مجموعه از ترکیبات، اکثر خواص درمانی موسیر را تشکیل داده، ترکیبات سولفور مانند آلیل پروپیل در سولفات و فلانوئید ها مثل کورستین است. و همچنین موسیر دارای پروتئین، پپتید و آلومینیوم است که از خواص درمانی آن می توان به تقویت دستگاه ایمنی اشاره کرد.

خواص موسیر و عسل

آب موسیر و عسل و آب یک لیموترش تازه را مخلوط کنید و روس سر و مویتان بریزید سپس اجازه دهید۳۰ دقیقه بماند و بعد موهایتان را بشویید تا شوره سرتان از بین برود.

موسیر برای کرونا

درباره خواص و مضرات مصرف ماست موسیر و موسیر برای کرونا اطلاعات زیادی در دسترس نیست . موسیر دارای ترکیبات گوگردی زیادی می‌باشد که دارای خاصیت ضد باکتری بوده و به‌‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت عمل می کند.

موسیر برای سگ

مواردی که باعث مسمومیت در سگ‌ها و گربه‌ها می‌شود: پیاز سیر موسیر تره فرنگی

موسیر و سنگ کلیه

اگر مشکل سنگ در یکی از اعضا مانند کلیه، کیسه صفرا یا مثانه دارید، موسیر بخورید.

فواید پودر موسیر

از خواص پودر موسیر به عنوان ادویه استفاده می‌کنند و برای طعم بهتر، موسیر تازه را در ماست می‌ریزند. از ساقه موسیر به عنوان سبزی خوردنی استفاده می‌شود.پودر موسیر سرشار از ویتامین C و A و همچنین از دارای فسفر و منیزیم است. همین ترکیبات از آن یک ماده‌ی غذایی دوستدار سلامت استخوان‌ها ساخته است.

پودر موسیر هضم غذا را آسان کرده و سموم را از بدن از طریق ادرار دفع می کند. فشار خون را پایین آورده و سردردهای میگرنی را کاهش می دهد. همچنین برای کاهش چربی و قند خون بسیار مؤثر می باشد. پودر موسیر سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می دهد و سوخت و ساز گلوکز را افزایش می دهد.

موسیر در چه غذاهایی استفاده میشود

موسیر گیاهی است که مشابه سیر بوده و ریشه اش فقط یک پیاز درشت است . برگ هایش باریک و دراز و گل هایش مایل به قرمز اند . پیاز این گیاه خوراکی است . همچنین در ترشی ها و اغذیه بکار می رود و بویش از سیر کمتراست . ایتالیایی ها با استفاده از این خوراکی ، چیز های های گوناگونی می پزند و پیازچه آن را نیز در روغن زیتون کنسرو می کنند . از خواص پودر موسیر به عنوان ادویه استفاده می‌کنند و برای طعم بهتر، موسیر تازه را در ماست می‌ریزند. از ساقه موسیر به عنوان سبزی خوردنی استفاده می‌شود.

خواص ماست و سیر

فواید سیر و ماست برای شکم – درمان قولنج و رفع تخمیر غذا‌ها در معده – سوزاندن چربی در ناحیه شکم و در نتیجه بهبود بافت بدن برای زیباتر به نظر رسیدن – پاکسازی معده از میکروب‌ها و از بین بردن کرم ها – بهبود هضم به لطف توانایی آن در ترشح شیره‌های گوارشی که از نفخ معده جلوگیری می‌کند. – رهایی از مشکلات گوارشی – دفع گاز‌ها و رفع اسهال

خواص سیر بیشتر است یا موسیر

خاصیت سیر زیاد است اما اثرات مفید سیر کوهی، قوی تر از سیر باغی است. سیر کوهی همان موسیر است که در مقایسه با سیر تازه پلویی یا باغی، بوی کمتر و فواید بیشتری دارد.لازم است بدانید هر چه سیر بودارتر باشد پرخاصیت‌تر است؛ اما برای اینکه از منافع و خواص سیر بهره مند شوید و بوی آن کمتر شما و دیگران را آزار دهد، از موسیر استفاده کنید. موسیر کلیه خواص سیر را در میزان بیشتر داراست.

کاربرد برگ موسیر در آشپزی

اگه برگ موسیر رو تو ماست تازه‌ی سرد و خنک بریزید، چنان ماست خوش طعم و خوش‌بو می‌شه که حد و حساب نداره! حتی خوش‌طعم‌تر از زمانی که خود موسیر توش ریخته بشه!اما کاری که باید بکنید اینه که برگ موسیر رو بچینید، اون رو بریزید تو آب و آب رو بجوشونید. آب که سرد شد خالیش کنید و دوباره توش آب بریزید؛ اما دیگه نیازی نیس آب جوشونده بشه. تا چند روز برگ موسیرا باید تو آب بمونه و هی آبش عوض بشه تا تلخیش گرفته بشه. بعد برگا رو چرخ یا خورد کنید و هر دفعه خیلی کم تو ماست بریزید. حواستون باشه هرچی اندازه برگ موسیر خوردشده تو ماست کمتر باشه مزه بهتری داره! البته شاید سلیقه‌ی من این باشه. یعنی اگه تمام برگ موسیر رو تو یه ظرف کوچیکی از ماست بریزید، بدترین استفاده از اون رو انجام دادید.

برگ موسیر کوهی به صورت پخته شده مخلوط با ماست،دوغ،مصرف می شود شما می تونید اونو حتی در برنج در حال پخت ریخته و بعد برنج را آبکش نموده و دم کنید عطر بی نظیر موسیر کوهی شما رو مست می‌کنه

فرق سیر و موسیر چیست

موسیر و سیر دو گیاه متفاوت هستند اما می توان گفت که خواص یکسانی دارند . این خوراکی چیزی حدود ۴۰ گونه ختلف دارد و طعمش مشابه سیر بوده اما تلخی کمتری نسبت به سیر دارد . این خوراکی نیز مانند سیر و پیاز خواص آنتی اکسیدانی دارد . همچنین از ویژگی های دیگر این دو ماده غذایی می توان به رقیق تر کردن خون و خاصیت آنتی باکتریالی آن ها اشاره کرد اما مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن ها باهم متفاوت اند و از ویژگی های بارز موسیر این است که دهان پس از مصرف آن بویی نمی دهد . به دلیل وجود گوگرد در ترکیبات سیر و این خوراکی هر دو خاصیت ضد سرطانی دارند .

شکل ظاهری موسیر اغلب به شکل پیاز و یک تکه بوده و با شکل ظاهری سیر که دارای حبه‌های کوچک است، تفاوت دارد.برگ‌های موسیر معمولا باریک و دراز است و گل‌هایی به رنگ بنفش مایل به قرمز دارد؛ اما معمولا سیر دارای گل‌های سفید و صورتی کم‌رنگ است.برای استفاده از موسیر باید تلخی آن گرفته شود، در حالی که سیر تلخی نداشته و به صورت خام قابل استفاده است.

خواص موسیر برای قلب

موسیر به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. آلیسین با تنظیم سطح کلسترول در بدن مرتبط است. آلیسین تولید آنزیم ردوکتاز را در کبد مهار می‌کند. این آنزیم در تولید کلسترول مؤثر است. موسیر با کاهش کلسترول در بدن می‌تواند خطر بروز تصلب شرایین، بیماری سرخ‌رگ کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

موسیر را از کجا تهیه کنیم

موسیر را میتوان از فروشگاه های عرضه میوه و سبزیجات به شکل حضوری یا اینترنتی تهیه کرد.

خواص ماست موسیر برای لاغری

شما می‌توانید با موسیر ذخیره‌های اضافی چربی در بدن را کاهش داده تا به وسیله این امر کاهش وزن را تجربه کنید. بعضی از متخصصین تغذیه، الگوی غذایی به نام رژیم ماست را ترویج می‌کنند و می‌گویند ماست راز کاهش وزن و حمایت از سلامت است. ادعای آنها بر این اساس است که پروبیوتیک‌های موجود در ماست به درمان چاقی، مشکلات گوارشی، رفلاکس اسید معده، سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، آلرژی، دیابت، بیماری لثه، عفونت‌های مخمری، متابولیسم آهسته و درمان زخم کمک می‌کند. برنامه غذایی پیشنهادی از سمت طرفداران رژیم ماست یک برنامه غذایی سم­‌زدایی ۵ هفته‌ای، شامل مصرف چندین وعده ماست در روز است. آنها مدعی هستند که این رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا بر مشکلات هضم غلبه کنید. با این حال هیچ مدرکی برای اثبات اثربخشی برنامه رژیم غذایی این دسته از متخصصین تغذیه وجود ندارد.

خواص ماست موسیر برای کودکان

ماست برای رشد و نمو کودکان لازم است. ماست یک محصول لبنی استریلیزه یا پاستوریزه است که میزان چربی‌های موجود در آن متفاوت است. ماست پر چرب و ماست کم چرب از انواع ماست‌ها محسوب می‌شود. ماست مشخصات مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی بالا را دارا می‌باشد و برای همین برای کودکان مفید محسوب می‌شود.ویتامین های C و A و فسفر و منیزیم موجود در موسیر برای سلامت استخوان و بهبود رشد نوزادان و کودکان ضروری است.

ماست موسیر و دیابت

مصرف موسیر با تنظیم سطح خون در بدن، باعث کنترل دیابت در افراد مختلف می‌شود و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون خود را کنترل کنند، بسیار مفید است.تحقیقات اخیر نشان داده اند که مصرف ماست ممکن است باعث کاهش سطح گلوکز، مقاومت انسولین و فشار خون سیستولیک گردد. در تحقیقاتی که اخیرا نتایج آن ها منتشر شده است به این نتیجه رسیده اند که استفاده از ماست در رژیم غذایی ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم در افراد سالم و بزرگسالان مسن تر را کاهش می دهد.

خواص ماست موسیر برای پوست صورت

موسیر به دلیل داشتن گوگرد فراوان باعث می شود تا پوست صورت شاداب بماند. شما می توانید مقداری موسیر را در آب خیس کنید و هر روز صبح صورت خود را با آب موسیر بشویید. این امر باعث می شود تا به جوان سازی پوست صورت شما کمک بسزایی شود.ماست یک عامل آبرسان عالی به پوست است که می تواند به مبارزه با خشکی کمک کند. عمل لایه برداری خفیف ماست به از بین بردن پوست خشک و همچنین مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند.

خواص ماست موسیر برای اسهال و رفلاکس معده

نتایج تحقیقات زیادی نشان داده است که پروبیوتیک‌های موجود در ماست باعث تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر می‌شود که شامل دل درد و نفخ می‌شود. ماست برای مقابله با بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت زخمی و بیماری کرون نیز مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ماست حاوی پروبیوتیک به مدت یک ماه باعث کاهش میزان التهاب در بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌شود.موسیر باعث تحریک آنزیم های گوارشی، بهبود هضم غذا، درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می شود. مقادیر بالای فیبر موجود در موسیر باعث بهبود حرکات روده شده و برای درمان یبوست مفید می باشد.

خواص موسیر برای درمان سرماخوردگی

موسیر دارای ترکیبات گوگردی زیادی می‌باشد که دارای خاصیت ضد باکتری بوده و به‌‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت عمل می کند.

بیشتر بخوانید : خواص میخک ؛ برای پوست و پریودی و نعوظ و مردان و لثه و لاغری و مضرات و طریقه مصرف

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که گل موسیر دارای خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژی بوده و به‌‌عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی برای درمان حساسیت به کار می‌رود.

خواص موسیر برای کاهش وزن و لاغری

شما می‌توانید با موسیر ذخیره‌های اضافی چربی در بدن را کاهش داده تا به وسیله این امر کاهش وزن را تجربه کنید.

موسیر برای کاهش قند خون

همان‌طورکه اشاره شد موسیر مانند دیگر اعضای خانواده یعنی سیر و پیاز دارای خاصیت ضد دیابتی می باشد.

بیشتر بخوانید : خواص رامبوتان ؛ در بارداری و آشنایی با خواص هسته میوه رامبوتان در ایران

موسیر باعث افزایش تولید انسولین در بدن شده و به ‌این‌ترتیب کاهش قند خون در افراد دیابتی را شامل می شود.

فیبر موجود در موسیر برای تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم مؤثر است.

موسیر برای کاهش چربی و کلسترول خون

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در موسیر برای کاهش چربی و کلسترول خون مفید است.

بیشتر بخوانید : خواص موز قرمز ؛ در تهران و ایران و آشنایی با خواص و مضرات موز قرمز

آلیسین و کورستین دو آنتی اکسیدان موجود در موسیر هستند که باعث کاهش فشارخون می شود.

همچنین موسیر سرشار از پتاسیم بوده که برای کاهش فشار خون موثر است.

خواص موسیر برای درمان شوره سر

برای درمان شوره سر می توانید از موسیر کمک بگیرید، آب یک لیموی ترش تازه را با آب موسیر و عسل ترکیب کرده و بر روی پوست سر خود بمالید. این کار را به مدت سی دقیقه انجام دهید و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

موسیر برای درمان نیش حشرات

از موسیر می‌‌توان برای درمان نیش حشرات کمک گرفت. گلبرگ های گل موسیر را برش بزنید و بر روی محل گزیدگی نیش حشرات قرار دهید.

خواص موسیر برای سم زدایی کبد

موسیر دارای ترکیبات گوگردی زیادی می‌باشد که باعث بهبود جریان خون می‌شود و نقش مهمی در سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن به‌ویژه کبد دارد.

موسیر برای کودکان

ویتامین سی، آ، فسفر و منیزیم در موسیر به‌وفور یافت می‌شود که برای سلامت استخوان‌ها و بهبود رشد نوزادان و کودکان مفید است.

خواص موسیر برای کاهش ریزش مو

گوگرد موجود در موسیر باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید : خواص عدس ؛ قرمز و ریز و برشته و خام در بدنسازی و برای مو چیست

شما برای این امر می‌توانید مقداری موسیر خشک شده را در آب بخیسانید تا عصاره آن به دست آید.

ترکیب بدست آمده را به موهای خود بمالید و پس از گذشت پانزده دقیقه با آب گرم و شامپو بشویید.

خواص موسیر برای سرطان

ترکیبات گوگردی و اتیل استات موجود در موسیر رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهند.

مصرف موسیر از انواع سرطان های سینه، معده و کولون پیشگیری می کند.

آلیسین موجود در عصاره کلروفرمی موسیر ایرانی قادر است از رشد و تکثیر سلول های سرطانی نوع Hela و Mcfv جلوگیری کند.

مضرات موسیر

زیاده روی در مصرف موسیر ممکن است باعث ریفلاکس معده و سوزش سر دل شود. موسیر ممکن است علائم سندروم روده تخریک پذیر را تشدید کند. برخی افراد ممکن است به موسیر واکنش های آلرژیک نشان دهند، حساسیت در این افراد به صورت آسم، بثورات پوستی و قرمزی و خارش چشم ها بروز می کند.

درباره مضرات این گیاه گرم نیز باید گفت زیاده روی در مصرف آن دل پیچه و نفخ شکم می آورد، جنین زنان باردار را سقط می کند و کسانی که به ناراحتی اعصاب دچار هستند نباید در خوردن آن زیاده روی کنند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.