; خواص خردل سیاه و زرد در لاغری برای کبد و پوست صورت و مضرات خردل - فال و خواب
زردآلو خشک برای لاغری و فواید مصرف زردالو خشک برای چربی سوزی

زردآلو خشک برای لاغری و فواید مصرف زردالو خشک برای چربی سوزی

زردآلو خشک برای لاغری زردآلو خشک برای لاغری ؛ فواید مصرف زردالو خشک برای چربی سوزی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

ماسک زنجبیل برای لاغری شکم و ایا ماسک زنجبیل برای چربی سوزی مفیده

ماسک زنجبیل برای لاغری شکم و ایا ماسک زنجبیل برای چربی سوزی مفیده

ماسک زنجبیل برای لاغری شکم ماسک زنجبیل برای لاغری شکم ؛ ایا ماسک زنجبیل برای چربی سوزی مفیده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص لواشک زردآلو ؛ فواید درمانی مصرف لواشک زردآلو برای سلامتی

خواص لواشک زردآلو ؛ فواید درمانی مصرف لواشک زردآلو برای سلامتی

خواص لواشک زردآلو خواص لواشک زردآلو ؛ فواید درمانی مصرف لواشک زردآلو برای سلامتی همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص خردل

خواص خردل ؛ سیاه و زرد در لاغری برای کبد و پوست صورت و مضرات خردل

خواص خردل ؛ سیاه و زرد در لاغری برای کبد و پوست صورت و مضرات خردل همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص آب هندوانه ؛ برای کبد و کودکان و پوست و لاغری و کلیه و در بدنسازی

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با خواص خردل

خَردَل، نوعی ادویه است که از دانه‌های گیاه خردل بدست می‌آید. برای تهیه این چاشنی دانه‌های خردل را با آب، نمک، آبلیمو یا آبغوره و ادویه‌جات و چاشنی‌های دیگر مخلوط می‌کنند تا خمیر یا سس خردل به وجود آید. رنگ این سُس از زرد روشن تا قهوه‌ای تیره متغیر است. خردل اغلب دارای طعمی تند است. خردل دارای انواع متنوعی مانند خردل زرد، خردل آبجوی آمریکایی، خردل دیژون، خردل شیرین، خردل عسلی، خردل میوه‌ای، خردل تند، خردل ایرلندی، خردل استرالیایی و خردل روسی و بسیاری دیگر می‌باشد.

خردل واریته‌های (جوره) بسیار مختلفی دارد. ۳ واریته‌ی خردل سفید، خردل سیاه و خردل قهوه‌ای از بقیه معروف‌تر هستند و از ساقه، برگ‌ و دانه‌های آن استفاده می‌شود. خردل سفید یا همان خردل زرد طعم ملایم‌تری دارد و در تهیه‌ی سس خردل معمولی از آن استفاده می‌شود. خردل سیاه را برای عطر و طعم تندش می‌شناسند. خردل قهوه‌ای طعم تیزی دارد و از آن در تهیه‌ی خردل دیژون (نوع چاشنی خردل فرانسوی) استفاده می‌شود.

خردل یکی از انواع گیاهان چلیپایی است که بومی نقاط معتدل قاره اروپا می باشد. خردل به همراه گیاهان شناخته شده ای مانند کلم بروکلی ، گل کلم ، کاهوی چینی ، کلم بروکسل و کلم برگ در راسته کلم سانان دسته بندی می شود. در خردل انگلیسی از سرکه استفاده نمی‌شود، درحالیکه در خردل فرانسوی یا دیژون از سرکه استفاده می‌شود و طعم ملایمی در مقایسه با خردل انگلیسی دارد. مصرف خردل در برخی موارد می‌تواند سبب آلرژی شود. خردل یکی از سس‌های محبوب است که به روی ساندویچ، همبرگر و هات‌داگ سرو می‌شود.

خواص خردل در طب سنتی

مزاج خردل گرم و خشک است.کاسنی، سرکه، بادام شیرین درختی یا روغن آن مصلح و بهبوددهنده خواص و مزاج خردل هستند.یک قاشق چای خوری خردل حاوی ۱۵ کالری انرژی است.درد کبد سرد را تسکین می‌دهد و سبب تقویت معده سرد و کبد سرد می‌شود. مالیدن تخم خشک شده خردل به چشم برای بیماری‌های چشم مفید است. خردل را به تنهایی نمی‎توان مصرف کرد و می‌بایست به همراه غذا و یا یکی از مصلحاتش مصرف شود.

به‌علت خاصیت ضدباکتری خردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در ان رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود.

اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است تلخ شود. خردل حاوی مقادیر زیادی سلنیوم و امگا۳ است. دانه‌های خردل، باعث کاهش حملات میگرنی می‌شود، به این منظور باید پوست سر خود را با روغن خردل ماساژ دهید؛ این کار مقاومت مو را نیز به‌طور قابل توجه بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

پیشگیری از سرطان یکی از خواص خردل است. دانه‌های گیاه خردل دارای مقادیر زیادی از فیتونوترینت‌هایی به‌نام «گلوکوزینولات‌» هستند. گلوکوزینولات‌ها در پیشگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ و سرطان دهانه رحم مؤثرند. گلوکوزینولات‌ها به کمک آنزیم «میروسیناز» موجود در خردل تجزیه و به «ایزوتیوسیانات» تبدیل می‌شود.

کمک به درمان پسوریازیس (یک بیماری پوستی مزمن)، کچلی (درماتوفیتوز)، درماتیت تماسی، اختلالات تنفسی و تسکین دردهای عضلانی از خواص خردل برای سلامتی هستند. قبل‌تر تأثیر بخش‌های مختلف گیاه خردل در درمان سرطان، دیابت و سم زدایی بدن به اثبات رسیده بود. خردل در کاهش کلسترول و دفع سموم از بدن مؤثر است. خردل به سلامت پوست و مو، سلامت قلب و اعصاب کمک می‌کند و داروی گیاهی شگفت‌انگیزی برای کاهش عوارض یائسگی در زنان است.

روغن خردل یکی از بهترین روغن‌ها برای کمک به سلامت قلب است. مطالعات انجام‌شده برای ارزیابی اثرات آن روی بیماران مستعد حملات قلبی، نتایج مثبتی را در کاهش آریتمی قلب، هایپرتروفی بطنی و دردهای قفسه‌ی سینه نشان داد. به‌نظر می‌رسد اسیدهای چرب امگا ۳ در کنار سایر اجزای مفید موجود در روغن خردل، مسئول تأثیر آن بر سلامت قلب هستند.

ضمادهای تهیه‌شده از دانه‌ی خردل در درمان دردها و درمان اسپاسم (گرفتگی‌ عضلات) مؤثرند. دانه‌ی خردل به درمان سرماخوردگی و درمان مشکلات سینوس کمک می‌کند. خردل کمردرد و روماتیسم را تسکین می‌دهد. خردل ضد یبوست است. برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C است و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌کنند.

این گیاه معطر دوست داشتنی، حاوی مقدار زیادی فیبر و اندکی کربوهیدرات است. دانه‌های آن سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر است. در کنار این مواد مغذی، حاوی ویتامین A و فولات است. برگ‌های آن نیز حاوی مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم هستند که این برگ‌ها سرشار از مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین K، فیبر و ویتامین C را نیز شامل می‌شود.

پسوریازیس نوعی اختلال خودایمنیِ التهابیِ مزمنِ پوست است. دانه‌ی خردل در درمان این بیماری مؤثر است. خردل در صورت استفاده صحیح خواص زیادی دارد و در صورت استفاده نابجا سمی بوده و عوارض بسیار بدی بر بدن دارد. جویدن آن بلغم دهان را از بین می‌برد، به درمان بیماری‌های دهان و دندان کمک می‌کند. با عسل مقوی قوای جنسی است و سرفه خلطی ناشی از بلغم را بهبود می‌بخشد. خوردن آن به همراه غذا باعث هضم بهتر غذا و گرم کردن معده می‌شود.

فرآورده‌های خردل و روغن خردل به‌طور مؤثر برای قرن‌ها به منظور کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از تصلب شرایین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آن‌ها همچنین به بهبود ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با بی‌خوابی کمک می‌کنند. دانه‌های خردل در درمان مسائلی مانند اضطراب، اختلالات روانی، اثرات تنش و افسردگی، برونشیت، اختلالات جنسی، نشانه‌های یائسگی و بسیاری مشکلات دیگر مفید هستند.کشورهای آمریکا، انگلستان، صربستان، آلمان، فرانسه، کرواسی، اتریش، بلژیک، کلمبیا، فنلاند، ایتالیا، هلند، لهستان، اسلواکی، سوئیس و ترکیه از تولیدکنندگان مهم خردل هستند.

بر اساس طب سنتی دانه این گیاه دارای ویژگی‌های محافظتی است که در برابر اثرات سم بر بدن مقاومت می‌کند. جوشانده‌ای که با دانه‌های آن تهیه می‌شود نیز به پاک‌سازی بدن کمک خواهد کرد، خصوصاً اگر مسمومیت ناشی از مواد مخدر یا مصرف بیش‌ازحد الکل باشد به‌راحتی می‌توانید آن را با این گیاه رفع کنید.

خواص خردل زرد

خردل سفید یا همان خردل زرد طعم ملایم‌تری دارد و در تهیه‌ی سس خردل معمولی از آن استفاده می‌شود. خردل زرد، چاشنی معروفی است که معمولا در هات داگ و همبرگر به کار می‌رود. به غیر از سس خردل، دانه‌های خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارند.

خردل زرد ذاتا همه فن حریف است که به صورت سس یا روغن، دانه و یا به شکل پودری در دسترس است و فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد.روغن دانه‌های خردل زرد می‌توانند به باز کردن راههای هوایی کمک کرده و عملکرد ریه‌ها را بهبود بدهند و در نتیجه تنفس را آسان‌تر کنند.

شما می‌توانید از خردل زرد برای برطرف کردن فوری هر گونه اسپاسم عضلانی استفاده کنید، چه این اسپاسم در کمرتان باشد و چه شانه‌های‌تان. خردل زرد می‌توانید عصب‌های دهان‌تان را تحریک کند که در نتیجه، عصب‌هایی را که موجب گرفتگی شده‌اند تحت تاثیر قرار می‌دهد.می‌توانید از روغن خردل که از دانه‌های خردل زرد تهیه شده برای تسکین هر گونه دردی استفاده کنید، مثلا درد آرتروز.

خواص خردل سیاه

از خردل سیاه به شکل دانه استفاده می‌شود و خردل سفید بیشتر به صورت پودر شده به کار می‌برند. خردل سیاه را برای عطر و طعم تندش می‌شناسند. خردل قهوه‌ای طعم تیزی دارد و از آن در تهیه‌ی خردل دیژون (نوع چاشنی خردل فرانسوی) استفاده می‌شود.برای از بهره بردن از خاصیت اشتها آوری و رفع یبوست با کمک خردل می‌توانید یک قاشق چایخوری از ساقه خردل سیاه را با کمی آب دم کرده و روزانه سه فنجان بنوشید.

خردل سیاه دانه های قرمز تیره و کمی کو چکتر از دانه خردل سفید است که طعم تند داشته در آب ایجاد موسیلاژ فراوان می کند و بسیار سوزاننده است . خردل سیاه بعنوان چاشنی و همچنین تهیه روغن خوراکی و بعنوان ضماد برای درد های عضلانی و نیز ملین مصرف سنتی دارد .

خواص خردل سبز

دانه‌های خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارند.برگ خردل سبز منبع عالی ویتامین هایی نظیر ویتامین (آ)، (ای) و ویتامین (ث) است، همچنین گیاه خردل دارای عناصر معدنی مانند منگنز، کلسیم و مس بوده، فیبر و فولات، امگا۳، اسیدهای چرب، پروتئین، فیبر خوراکی، سلنیوم، آب، گلیکوزیدها و … از دیگر اجزا و مواد موثر موجود در آن است.فواید شگفت انگیز برگ خردل برای سلامت بدن

خواص خردل برای کبد

درد کبد سرد را تسکین می‌دهد و سبب تقویت معده سرد و کبد سرد می‌شود. ترکیبات شیمیایی موجود در خردل، سطح گلوتاتیون سلولی را در صورت بروز آسیب به حالت عادی باز می‌گرداند. گلوتاتیون ترکیبی از سه آمینواسید است که در کبد انسان تولید می‌شود و خاصیت انتی اکسیدانی دارد. انتی اکسیدان ترکیبی بسیار فعال برای مقابله با فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن است. وجود این ماده در بدن موجب از بین رفتن سلول‌های آسیب دیده بدون آسیب رسیدن به سلول‌های سالم می‌شود که در پیشگیری از رشد سلول سرطان به میزان زیادی مؤثر است.

خواص خردل برای لاغری

خَردَل می تواند میزان متابولیسم را تا ۲۵ درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه ۳ و نیم قاشق چای خوری خَردل می توانید روزانه ۴۵ کالری اضافی بسوزانید. مصرف روزانه خردل باعث سوزاندن کالری و لاغری می شود.

ریختن ۲۰ گرم خَردل در هر وعده غذایی و یکی، دو ساعت بعد از آن تا ۲۰ درصد سوختن چربی را در بدن شما تشدید می کند. این افزایش میزان سوخت و ساز مدیون وجود ماده ای به نام ایزوتیوسیانات است که در خَردَل وجود دارد. این ماده رگ ها را گشاد کرده و سطح هورمون افدرین که چربی سوز است را افزایش می دهد.

شما می توانید ساندویچ تخم مرغ یا کباب تابه ای را با یک لایه کوچک خَردَل به یک غذای چربی سوز عالی تبدیل کنید. جدا از این،خردل به عنوان سس روی بسیاری از غذاها قابل استفاده است. همچنین می توانید آب لیمو را گرفته و با روغن زیتون، نمک، فلفل و خردل ترکیب کنید و گوشت یا ماهی را در آن بخوابانید.

خواص خردل برای پوست و مو

یکی از خواص خردل کمک به سلامت پوست و مو است. جوشاندن برگ حنا با آب و مقداری روغن خردل، آن را به دارویی سالم برای رشد مو تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید دانه‌ی خردل را در روغن کنجد یا روغن نارگیل حرارت بدهید و سپس آن را صاف‌ کنید. روغن حاصل می‌تواند به درمان آکنه و شفافیت پوست کمک کند.

خواص خردل برای مردان

خردل با عسل مقوی قوای جنسی است .

خواص خردل برای حافظه

همان‌طورکه گفته شد خردل زرد دارای امگا سه و امگا شش می باشد، تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد این دو ماده برای بهبود عملکرد مغز بسیار مفید است. همچنین خردل زرد به دلیل داشتن پتاسیم می‌تواند برای سلامت مغز مفید باشد. مصرف خردل زرد به مغز کمک می‌کند

تا با جابجا کردن اکسیژن، غذای کافی به مغز برسد. پتاسیم موجود در خردل مسئولیت فرستادن نوروترنسمیترها در مغز را برعهده دارد که این امر باعث می‌شود تا ترتیب سیگنال‌ها به عصب به صورت مرتب ارسال شود. خردل برای کودکانی که در مرحله رشد می باشند و نیاز به تقویت هوش دارند بشدت توصیه می‌شود.

خواص خردل برای بارداری

خوردن خردل برای زنان در طی دوران بارداری امن بوده و این افراد می توانند از خوردن دانه و برگ خردل در مخلوط سس خردل لذت ببرند. با این حال، بهتر است برای اطمینان بیشتر، مقدار مصرف این ماده غذایی را مانند سایر مواد مغذی محدود کنند، چون داشتن ولع بیش از حد در مورد مصرف گیاه خردل در طی دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین داخل رحم مادر باردار شود. پس، اگر شما هم به عنوان یک زن حامله می خواهید دانه خردل را در طی کل دوران بارداری خود مصرف کنید، بهتر است قبل از اقدام به این کار با دکتر معالج خود مشورت نمایید.

به برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد گیاه خردل در دوران بارداری زنان اشاره شده است. مهم ترین این موارد عبارتند از: • ایجاد مشکلات بهداشتی مربوط به قلب زنان باردار با مصرف بیش از حد گیاه خردل • به وجود آمدن التهاب گلو در زنان باردار با مصرف بیش از حد گیاه خردل • ایجاد خستگی در زنان باردار با مصرف بیش از حد گیاه خردل • به وجود آمدن مشکل در تنفس فرد باردار با مصرف بیش از حد گیاه خردل • مبتلا شدن زنان حامله به اسهال مزمن با مصرف بیش از حد گیاه خردل • بالا رفتن احتمال سقط جنین در زنان باردار با مصرف بیش از حد گیاه خردل • متورم شدن پوست بدن زنان باردار، تاول زدن و یا آسیب دیدن آن با مصرف بیش از حد گیاه خردل • به کما رفتن و مرگ زنان باردار با مصرف بیش از حد گیاه خردل

خواص خردل برای زنان و رحم

برگ‌ خردل در کاهش عوارض یائسگی مؤثر است. منیزیم و کلسیم موجود در آن به سلامت استخوان‌ها کمک و از کاهش توده‌ی استخوان در دوره‌ی یائسگی جلوگیری می‌کند. خردل با جبران کمبود منیزیم استخوان‌ها، شاید بتواند در کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه مؤثر باشد.

از مهمترین خاصیت‌های خردل می‌توان به خاصیت ضد سرطانی بودن آن اشاره کرد. دانه‌های این گیاه حاوی مقدار زیادی فیتونوترینت به نام گلوکوزینولات است که با خواص آنتی اکسیدانی همراه هستند. از این رو در پیشگیری از سرطان‌هایی از جمله سرطان روده بزرگ، سرطان مثانه و سرطان دهانه رحم بسیار موثر عمل خواهد کرد.

خواص خردل در غذا

خردل در جهان به‌عنوان طعم‌دهنده و نگهدارنده‌ در غذاهای مختلف به‌کار می‌رود. افزودن خردل زرد خشک‌شده به‌عنوان ادویه به سالاد، مایونز و سایر سس‌ها طعم خوبی به آنها می‌بخشد. از خردل زرد برای تهیه‌ی سس‌هایی مانند سس خردل معمولی استفاده می‌شود.

دانه‌ی کامل خردل نیز به ترشی‌ها و سس‌ها طعم خوبی می‌دهد. روغن خردل، روغنی مناسب برای روغن‌پزی عمیق و تفت‌دادن با روغن داغ است. آرد خردل زرد یک امولسیفایر و تثبیت‌کننده‌ی خوب است که می‌توان در تهیه‌ی سوسیس و کالباس از آن استفاده کرد.

برگ‌های خردل را می‌توان به سوپ‌ها اضافه کرد. همچنین می‌توان از آنها در تهیه‌ی نان ذرت استفاده کرد که در فصل‌های سرد سال مصرف آن در جنوب هندوستان رواج دارد. همچنین از گذشته‌ها از خردل برای کمک به تخمیر سرکه سیب و افزایش ماندگاری فرآورده‌های گوشتی استفاده می‌شده است.

خردل برای دیابت

برگ خردل می‌تواند برای مبتلایان به دیابت مفید باشد. نتایج یک مطالعه در چاپ مجله علوم تغذیه و Vitaminology نشان داد که دانه این گیاه می‌تواند در کاهش آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو در ارتباط با این بیماری مزمن سودمند باشد. مطالعه دیگری که در روش جهش‌زایی محیطی و مولکولی منتشر شد، تجویز روغن خردل را در داخل بدن مورد بررسی قرار داد و دریافت که می‌تواند به‌طور مؤثرتری از دارو به‌تنهایی به کاهش سطح قند خون در بدن کمک کند.

همچنین باعث تحریک متابولیسم گلوکز می‌شود. البته اگر شما مبتلا به دیابت هستید نباید به‌صورت خودسرانه داروهایتان را کنار گذاشته و بخواهید تنها از این گیاه استفاده کنند. این گیاه یک درمان کمکی است و قبل از مصرف آن توصیه می‌شود حتماً با پزشک مشورت نمایید.

خردل برای بوی سیر

خیلی از افراد هستن که توی غذاشون مقدار زیادی سیر استفاده میکنن. درسته که سیر طعم خوبی به غذاها میده، اما باعث بوی بدی در دهان میشه.جعفری یا نعناع تازه یا چای نعناع بخورین، تا بوی بد دهان از بین بره. جویدن آدامس‌هایی که حاوی زایلیتول هستن که میتونه راه حل خوبی باشه.خردل عامل غافلگیرکننده‌ای که میتونه باعث از بین رفتن بوی بد دهان بشه.

خردل و عسل

خردل با عسل مقوی قوای جنسی است و سرفه خلطی ناشی از بلغم را بهبود می‌بخشد.

خردل و فشار خون

دانه خردل منبع غنی از عنصر منیزیم است که به کاهش شدت حملات آسم و پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند.

خردل و یبوست

برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C است و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌کنند. روش استفاده: خردل سفید را به غذاهایتان اضافه کنید زیرا برای مقابله با یبوست مفید است.

خواص خردل وحشی

خردل وحشی گیاه یکساله ای از تیره شب بو است که به وسیله بذر تکثیر می شود . .دانه ی آن تند است و کاربرد دارویی و غذایی دارد . خردل وحشی گیاه مورد علاقه زنبور عسل می باشد/ این علف هرز در زمین های بایر و اراضی زراعتی می روید و یکی از علف های هرز مزاحم به شمار می آید .دام از این گیاه تغذیه می کند که باعث دل درد و اختلالات تنفس حیوان می شود و شیر آن را نیز بد طعم می کند خردل گونه‌های متفاوتی دارد که به نام‌های خردل سیاه، خردل سفید، ، حنابیس، ، خردل قهوه‌ای، و خردل زرد می‌باشد.از خواص درمانی گیاه خردل میتوان به این موارد اشاره کرد جهت تسکین دردهای عصبی سیاتیک خردل سیاه را خیس نموده بصورت پماد از آن استفاده میکنند.. پماد خردل سیاه برای بیماری نقرس و رماتیسم مفید می‌باشد.

تفاوت خردل سیاه و سفید

خردل سیاه به صورت دانه و خردل سفید به صورت آرد استفاده می‌شود.معمولاً مردم خردل را به صورت سس استفاده می‌کنند که ترکیبی از دانه کوبیده‌ی خردل سفید و سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل است.

خردل از کجا بخرم

خردل را میتوان از عطاری ها و فروشگاه های اینترنتی تهیه کرد .

خواص سبزی خردل

سبزی خردل پر از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های محافظت کننده از بدن از جمله گلوکوزینولات ها و پلی فنول هاست. اما به دلیل تعداد کالری کم و مواد مغذی زیاد یکی از مغذی ترین مواد غذایی روی زمین محسوب می شود.

تقریباً مانند همه سبزیجات برگ دار، سبزی خردل نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این سبزی همچنین منبع خوبی از فیبر است و به تنظیم دستگاه گوارش و کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

نحوه مصرف خردل

این گیاه را به شکل‌های مختلف مانند گیاه خورد شده خردل، روغن خردل و ادویه استفاده می‌کنند.خردل زرد خشک وقتی به‌عنوان چاشنی در ظروف سالاد، سس مایونز و آب اضافه می‌شود، عطر و طعم خوبی به آن می‌دهد. سس خردل یکی از محبوب‌ترین سس‌ها در جهان است.برگ این گیاه را می‌توان به‌صورت خام یا پخته مصرف کرد و سپس به‌صورت سوپ، سالاد و خورشت به رژیم غذایی اضافه نمود.

در زمان انتخاب برگ خردل باید به‌دنبال برگ‌های تمیز و بدون لکه‌های قهوه‌ای باشید. می‌توانید برگ‌ها را در یک کیسه‌ی پلاستیکی بگذارید و به‌مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید. برای شست‌وشوی برگ خردل ابتدا آنها را با آب ولرم در ظرفی بریزید و کمی صبر کنید تا خاک و آلودگی‌ها ته‌نشین شود. سپس به آب‌کشیدن آن ادامه دهید تا آب حاصل کاملا شفاف باشد. دانه‌ی گیاه خردل معمولا در قالب دانه‌ی خشک‌شده‌ی کامل، پودرشده، به‌شکل خمیر و به‌شکل روغن خردل وجود دارد.

توصیه می‌شود برای جلوگیری از آلودگی‌های رادیواکتیو از دانه‌های خردلی استفاده کنید که به‌صورت ارگانیک پرورش داده شده‌اند. می‌توانید دانه‌ی کامل و پودرشده‌ی خردل را در جاهای خنک و تاریک و در ظرف‌های مقاوم نسبت به نفوذ هوا نگهداری کنید. می‌توانید پودر دانه‌ی خردل را به‌مدت ۶ ماه و دانه‌ی کامل آن را به‌مدت ۱ سال در این شرایط نگهداری کنید. همچنین می‌توانید روغن و خمیر خردل را تا ۶ ماه در یخچال نگهداری و مصرف کنید.

خواص خردل برای سلامت قلب

خردل زرد به دلیل داشتن امگا سه و امگا شش برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد.

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که امگا سه می تواند باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی شود.

بیشتر بخوانید : خواص آب گازدار ؛ و فواید آب گازدار برای پوست و لاغری و کاربرد در آشپزی

امگا سه کشش شریانی را افزایش داده و خطر غیرطبیعی بودن ریتم قلب و فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.

امگا سه می‌تواند با تولید آسپاراژین در جلوگیری از بیماری قلبی بسیار مؤثر باشد.

خواص خردل برای سلامت کلیه ها

خردل سرشار از کلسیم و پتاسیم می باشد، این دو ماده می‌تواند در حفاظت از کلیه‌ها و جلوگیری از بیماری‌های مختلف مانند سنگ کلیه بسیار مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید : خواص پیازچه ؛ کوهی و تره کوهی برای مو و ریشه و دم و برگ پیازچه

وجود کلسیم و پتاسیم موجود در خردل باعث تصفیه شدن کلیه شده و مواد سمی از طریق ادرار از بدن خارج می شود.

به‌جرأت می‌‌توان گفت که پتاسیم عامل اصلی و مؤثر در حفظ سلامت کلیه‌ها می باشد.

خواص خردل برای بهبود گوارش

خردل برای بهبود هضم غذا بسیار مؤثر است، مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد مصرف این ماده می‌تواند تولید بزاق را تا هشت برابر افزایش دهد. خردل علاوه بر بهبود هضم غذا می تواند عمل فرآیند متابولیسم را نیز افزایش دهد. همچنین با داشتن ترکیبات ضد قارچی و ضدعفونی کنندگی قوی در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است.

خواص خردل برای بهبود آرتریت

دانه‌های خردل دارای سلنیوم و منیزیم بوده که این دو ماده با داشتن ویژگی‌های ضد التهابی می‌تواند برای جلوگیری از بیماری آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی بسیار مؤثر باشد و در پیشگیری از بیماری آسم مفید است. شما می‌توانید در شرایط ابتلا به بیماری آسم یا روماتیسم مفصلی حتماً از خردل زرد استفاده کنید.

خواص خردل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

وجود ویروس و باکتری باعث ایجاد عفونت و صدمه زدن به بدن می شود ، طبق تحقیقات انجام‌شده مواد مغذی که در خردل وجود دارد می‌تواند برای متعادل نگه‌داشتن فشار خون و تقویت ایمنی بدن دربرابر ویروس‌ها و عفونت‌ها مؤثر است.

بیشتر بخوانید : خواص تخم مرغ ؛ فواید زرده تخمه مرغ برای پوست و مضرات زرده تخمه مرغ آب پز

در خردل زرد منگنز ، آهن ، منیزیم و سلنیوم وجود دارد.

به همین دلیل می باشد که با مصرف خردل زرد می توانید از بیماری‌های عفونی در امان باشید و سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

خواص خردل برای افزایش اشتها

مطالعه‌ای که در کشور استرالیا انجام شده‌است نشان می‌دهد عطر و بوی قوی موجود در خردل باعث تحریک طعم غذا شده و لذت خوردن آن را چند برابر می‌کند. از روغن دانه‌های خردل می‌‌توان روغن خام یا کانولا بدست آورد که دارای اسید اوریک است.

خواص خردل برای کاهش کلسترول

طبق تغذیه روزانه نسبت امگا شش و امگا سه در روغن خردل دو به یک می باشد. این ویژگی باعث شده‌است تا به‌‌عنوان سالم‌ترین روغن خوراکی محسوب شود زیرا کانولا می‌تواند در پایین آوردن کلسترول بسیار مؤثر باشد. می‌توانید ترکیب غذایی مناسبی با روغن کانولا داشته باشید که بدون خطر افزایش کلسترول غذاهای خوشمزه میل کنید.

خواص خردل برای درمان کم خونی

در خردل زرد زینک وجود دارد که برای پیشگیری از کم‌خونی بسیار مؤثر است. وجود زینک در بدن بسیار ضروری می باشد چرا که زنیک وظیفه تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز را برعهده دارد. کمبود این ماده باعث ایجاد کم خونی شده و در صورت نیاز به گلبول قرمز بهتر است خردل زرد مصرف کنید.

خواص خردل برای درمان ناراحتی معده

توصیه می‌شود برای درمان ناراحتی معده می‌‌توان ترکیبی از آب و یک قاشق چای‌خوری دانه خردل را مصرف نمود تا بیماری‌های معده و روده مانند یبوست از بین برود.

بیشتر بخوانید : خواص شلیل ؛ خشک در بارداری و مضرات شلیل قرمز و انجیری چیست

به همین دلیل خردل برای سیستم گوارشی بسیار مفید بوده و در مراقبت از معده به ویژه پس از خوردن غذا بسیار مؤثر است.

خواص خردل برای انواع سرطان

وجود ترکیبات مانند:گلوکوزینولات و میروسیناز در دانه های خردل، به عنوان ماده فیتوشیمیایی عمل می کنند و رشد سلول های سرطانی را مهار می کنند.

قطعاً یکی از مهمترین مزایای سلامتی دانه خردل درمان سرطان است.

مضرات خردل

خردل در صورت استفاده صحیح خواص زیادی دارد و در صورت استفاده نابجا سمی بوده و عوارض بسیار بدی بر بدن دارد.تخم و برگ خردل پخته‌نشده محتوی جزئی به‌نام «گواتروژن» هستند که می‌توانند بر عملکرد غده‌ی تیروئید تأثیر بگذارند.

افرادی که از بیماری تیروئید رنج می‌‌برند، باید برای خنثی‌کردن این جزء قبل از مصرف خردل را بپزند.خردل دارای اگزالات است. اگزالات می‌تواند در جذب کلسیم اختلال ایجاد کند. افرادی که دچار اختلالات مرتبط با اگزالات مانند سنگ کلیه هستند، نباید بیش‌ازحد خردل مصرف کنند.

زیاده روی در مصرف خردل سبب تغییر میزان مخاط و رطوبت بدن، ریزش مستمر آب از دهان و بینی، التهاب معده و سیستم گوارشی، اختلالات آلرژیک، تهوع و استفراغ و عطش و آسیب رسی به کلیه و کبد می‌شود.

مصرف خردل برای کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به ناراحتی‎های گوارشی، افراد با سابقه سنگ صفرا یا سنگ کلیه، افراد مبات به حساسیت‎های پوستی و افراد گرم مزاج (سبب تشنگی در این افراد می‌گردد) مضر است و توصیه نمی‌گردد.

همان‌طورکه می‌دانید خردل زرد دارای عطر و طعم بسیار تندی می باشد و کسانی که با طعم و بوی آن آشنایی ندارند با مشکل مواجه می شوند. مصرف خردل زرد برای کسانی که به غذاهای تند حساسیت دارند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 30 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.