; خاصیت پیازچه و فواید بسیار زیاد پیازچه برای فشار خون ،دیابت ،پوست و مو - فال و خواب
مضرات پنیرک ؛ عوارض مصرف گل پنیرک برای چنین زنان باردار چیست

مضرات پنیرک ؛ عوارض مصرف گل پنیرک برای چنین زنان باردار چیست

مضرات پنیرک مضرات پنیرک ؛ عوارض مصرف گل پنیرک برای چنین زنان باردار چیست همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش …

خواص گل راعی برای کبد ؛ فواید مصرف گل راعی برای درمان کبد چرب

خواص گل راعی برای کبد ؛ فواید مصرف گل راعی برای درمان کبد چرب

خواص گل راعی برای کبد خواص گل راعی برای کبد ؛ فواید مصرف گل راعی برای درمان کبد چرب همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم …

خواص قارچ برای معده و فواید مصرف قارچ گانودرما برای معده

خواص قارچ برای معده و فواید مصرف قارچ گانودرما برای معده

خواص قارچ برای معده خواص قارچ برای معده ؛ فواید مصرف قارچ گانودرما برای معده همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل …

خاصیت پیازچه

خاصیت پیازچه ؛ فواید بسیار زیاد پیازچه برای فشار خون ،دیابت ،پوست و مو

خاصیت پیازچه ؛ فواید بسیار زیاد پیازچه برای فشار خون ،دیابت ،پوست و مو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : ویتامین ث و لاغری ؛ ویتامین ث بهترین قرص مولتی ویتامین برای لاغری

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

خاصیت پیازچه چیست

طبع پیازچه گرم و خشک است. این سبزی می‌تواند انتخاب خوبی به عنوان مخلفات کنار غذا‌های با طبع سرد و ‌تر باشد.

اما زیاده روی در مصرف پیازچه ممکن است سردرد به همراه داشته باشد.

پیازچه کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

پیازچه مجرای تنفسی را تحریک و خلط را دفع می کند.

روغن طبیعی آن غده عرق را تحریک می کند و باعث تعریق می شود. فشار خون را تنظیم می کند.

از اسهال پیشگیری می کند و برای از بین بردن عفونت های قارچی عالی است

ویتامین c موجود در آن از چروک شدن پوست پیشگیری می کند.

از رشد سلول های سرطانی به خصوص سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند.

مقادیر بالای آلیسین، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A موجود در پیازچه از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و با کاهش چین و چروک، باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

آلیسین و ویتامین C موجود در پیازچه به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست می شوند.

خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد التهابی پیازچه، به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ترکیبات گوگرد موجود در پیازچه و همچنیی خواص ضد میکروبی قوی که دارد به بهبود سریع تر زخم کمک کرده و احتمال عفونت را کاهش می دهد.

مقادیر بالای ترکیبات گوگردی موجود در پیازچه با افزایش تولید کلاژن باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

پیازچه دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به درمان شوره سر کمک می کند.

گوگرد موجود در پیازچه برای درمان شپش سر مفید می باشد.

پیازچه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C که دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

کلسیم، ویتامین C و ویتامین A موجود در پیازچه، به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند.

گفته می شود که اگر در هنگام دندان در آورد نوزاد، پیازچه را بر روی لثه ها بمالید، زودتر دندان در آورده و درد ناشی از آن هم کمتر می شود.

پیازچه در طب سنتی برای درمان ادم و تورم پا ها به ویژه در دوران بارداری استفاده می شود. پیازچه به دلیل مقادیر بالای گوگرد و کورستین دارای خواص ضد التهابی بوده و به دفع آب اضافی بدن و کاهش ورم پاها کمک می کند.

مقادیر بالای اسید فولیک موجود در پیازچه خطر ابتلا به نقص لوله عصبی در جنین را کاهش می دهد.

ویتامین B3 موجود در پیازچه به بهبود رشد جنین در دوران بارداری کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در پیازچه به تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار کمک می کند.

فیبر موجود در پیازچه به بهبود حرکات روده کمک کرده و از ابتلا به یبوست در دوران بارداری پیشگیری می کند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که پیازچه به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن می تواند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری های عفونی را کاهش دهد.

علاوه بر این پیازچه به دلیل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی که دارد، خطر ابتلا به بیماری های تنفسی مانند برونشیت و ذات الریه را کاهش می دهد.

مقادیر بالای فیبر و ویتامین C موجود در پیازچه، هضم را بهبود می بخشد، به دلیل خواص ضد باکتری که دارد، خطر ابتلا به زخم معده را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در پیازچه با افزایش حرکات روده به درمان یبوست و اسهال کمک می کند. همچنین پیازچه دارای خواص ضد میکروبی قوی است و خطر ابتلا به اسهال ناشی از عفونت را کاهش می دهد.

پیازچه یکی از سبزیجات کم کالری است و به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد با کاهش اشتها از پرخوری جلوگیری کرده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این فیبر موجود در پیازچه با پاک سازی روده ها به کاهش چربی شکم کمک می کند.

برخی مطالعات نشان داده اند که پیازچه همچنین ممکن است بیان ژن های خاصی را که در چاقی دخیل هستند، تغییر دهد.

یک مطالعه ی در سال ۲۰۱۱ در کره نشان داد، افرادی که به مدت ۶ هفته از پیازچه در رژیم غذایی خود استفاده کرده اند، سلول های چربی در آن ها کاهش یافته و سطح پروتئین خاصی که در تجزیه چربی کمک می کند، افزایش یافته بود.

مقادیر بالای ترکیبات گوگردی و آنتی اکسیدان های موجود در پیازچه، باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن شده، خطر رسوب چربی در کبد را کاهش می دهد و از ابتلا به کبد چرب پیشگیری می کند.

بسیاری از متخصصان معتقدند که مقادیر بالای ترکیبات گوگرد موجود در پیازچه، باعث افزایش سطح انسولین و کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می شود.

علاوه بر این تحقیقات نشان داده که اضافه کردن پیازچه به رژیم غذایی، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

آلیسین موجود در پیازچه، توانایی بسیار خوبی برای کاهش فشار خون بالا دارد، همچنین آلیسین عوارض ناشی از فشار خون بالا، مانند سکته مغزی را کاهش می دهند.

آشنایی با دیگر خواص پیازچه

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص پیازچه آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با گیاه پیازچه

پیازچه که با نام پیاز بهاره ، پیاز سبز، پیاز ولز (نام منطقه‌ای در انگلستان) و آلیوم فیستولوزوم (Allium fistulosum) شناخته می‌شود هم شناخته می شود یکی از سبزیجات بسیار مفید است که بومی کشور چین می باشد.

پیازچه به همراه سبزیجات و گیاهان شناخته شده ای مانند سیر ، پیاز و مارچوبه در راسته مارچوبه سانان دسته بندی می شود.

پیازچه یا پیاز بهاره (به انگلیسی: Scallion) نوعی تره‌پیاز از سرده والک است که پس از بلوغ دارای سر گلوله‌وار می‌گردد.

همچنین پیازچه به گیاهانی مانند تره فرنگی و پیاز کوهی و موسیر خیلی نزدیک است.

این گیاه دارای یک ساقه بلند است که یک پیاز باریک دارد و قبل از اینکه پیاز متورم شود برداشت می شود.

خواص پیازچه برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی

پیازچه به دلیل داشتن خواص ضدویروسی و ضد باکتریایی قوی برای سلامت سیستم تنفسی و ریوی بسیار مفید می باشد. پیازچه عفونت‌های دستگاه تنفسی را برطرف کرده و برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی مؤثر است.

پیازچه برای سلامت قلب

بیماری‌های قلبی به‌‌عنوان یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در جهان به شمار می رود.

پیازچه باعث می‌شود تا کلسترول بد خون و تری گلیسیرید کاهش پیدا کرده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می کند.

ویتامین کا موجود در پیازچه از سخت شدن مویرگ‌ها و رسوب کلسیم در دیواره رگ‌ها پیشگیری کرده و قلب را سالم و قوی نگه می‌دارد و باعث بهبود جریان خون می‌شود.

خواص پیازچه برای سلامت استخوان ها

پیازچه به دلیل داشتن ویتامین کا باعث افزایش تولید پروتئین خاصی در بدن می‌شود که در حفظ کلسیم بدن و افزایش تراکم استخوانی نقش مهمی دارد.

مصرف پیازچه خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش داده و از شکستگی‌های استخوانی جلوگیری می کند.

این خاصیت برای افراد مسن بسیار مؤثر است پس بهتر است پیازچه را در دستور غذایی خود قرار دهید.

پیازچه برای پیشگیری از لخته شدن خون

همان‌طورکه اشاره شد پیازچه به دلیل ویتامین کا فراوانی که دارد می‌تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند شما می‌توانید نصف فنجان پیازچه را در طول روز مصرف کنید که این امر باعث تامین کل نیاز روزانه بدن به ویتامین کا می شود. مصرف پیازچه بعد از عمل جراحی و آسیب‌هایی که منجر به خون‌ریزی می شود بسیار مفید می باشد.

خاصیت ضد سرطانی

تحقیقات انجام‌شده در این زمینه نشان می دهد پیازچه از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و روند پیشرفت سرطان را کند می‌کند.

مصرف پیازچه در کاهش التهاب و رشد سلول‌های سرطانی از جمله سرطان پروستات ، سرطان روده بزرگ و سرطان معده بسیار مؤثر می باشد.

خاصیت ضد التهابی

آکورستین و ویتامین C موجود در پیازچه که ازجمله آنتی‌اکسیدان‌های قوی به شمار می‌رود دارای خاصیت ضد التهابی بوده و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن برای سلامتی بسیار مفید می باشد. ترکیبات گوگردی موجود در پیازچه دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی هیستامینی است.

پیازچه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

پیازچه به دلیل داشتن ویتامین سی و ترکیبات مغذی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و از انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. آنتوسیانین و کورستین موجود در پیازچه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد.

خواص پیازچه برای کودکان

پیازچه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C که دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

کلسیم، ویتامین C و ویتامین A موجود در پیازچه، به بهبود رشد نوزادان و کودکان کمک می کند.

گفته می شود که اگر در هنگام دندان در آورد نوزاد، پیازچه را بر روی لثه ها بمالید، زودتر دندان در آورده و درد ناشی از آن هم کمتر می شود.

می توانید پیازچه را از سن ۹ ماهگی با مشورت پزشک به رژیم غذایی نوزاد خود اضافه کنید.

خواص پیازچه برای کبد

مطالعات زیادی در مورد پیازچه ها انجام شده است تا فواید آنها برای سلامتی انسان مشخص شود. نتایج مطالعه نشان داد که تجویز خوراکی عصاره های پیازچه باعث کاهش وزن بدن و همچنین وزن بافت کبد و چربی می شود.

مقادیر بالای ترکیبات گوگردی و آنتی اکسیدان های موجود در پیازچه، باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن شده، خطر رسوب چربی در کبد را کاهش می دهد و از ابتلا به کبد چرب پیشگیری می کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.