; خواص شیر نارگیل عالیس برای کودکان و دیابت و مو با شیر نارگیل چی درست کنم - فال و خواب
خواص روغن هسته انار برای واژن ؛ فواید روغن هسته انار برای تنگی واژن

خواص روغن هسته انار برای واژن ؛ فواید روغن هسته انار برای تنگی واژن

خواص روغن هسته انار برای واژن خواص روغن هسته انار برای واژن ؛ فواید روغن هسته انار برای تنگی واژن همگی در سایت فال و …

مقدار مصرف ویتامین b6 ؛ میزان تقریبی ویتامین b6 برای زنان باردار

مقدار مصرف ویتامین b6 ؛ میزان تقریبی ویتامین b6 برای زنان باردار

مقدار مصرف ویتامین b6 مقدار مصرف ویتامین b6 ؛ میزان تقریبی ویتامین b6 برای زنان باردار همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که …

بذر کتان برای رشد مو و خواص ژل بذر کتان برای تقویت مو

بذر کتان برای رشد مو و خواص ژل بذر کتان برای تقویت مو

بذر کتان برای رشد مو بذر کتان برای رشد مو ؛ خواص ژل بذر کتان برای تقویت مو همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این …

خواص شیر نارگیل

خواص شیر نارگیل ؛ عالیس برای کوردکان و دیابت و مو با شیر نارگیل چی درست کنم

خواص شیر نارگیل ؛ عالیس برای کوردکان و دیابت و مو با شیر نارگیل چی درست کنم همگی در سایت فال و خواب .امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

بیشتر بخوانید : خواص روغن رزماری ؛ برای مو و ریش و ابرو در طب سنتی و بهترین مارک و عوارض

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

آشنایی با شیر نارگیل

شیر نارگیل نوعی ماده غذایی مقوی و شیرین است که شبیه شیر گاو می باشد. روش تهیه شیر نارگیل به این صورت است که پس از حرارت دادن میوه نارگیل چربی سفید رنگ داخل میوه ساییده می شود و با آب مخلوط می شود.

بیشتر بخوانید : خواص روغن کنجد ؛ برای پوست و مو در طب سنتی و لاغری و رحم و بیضه و بواسیر

ارزش غذایی شیر نارگیل

شیر نارگیل کالری زیادی دارد، چون سرشار از تری‌گلسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط است که نوعی چربی اشباع شده هستند.
همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مس و منگنز به شمار می‌رود. در ادامه ارزش غذایی یک فنجان (۲۴۰ گرم) شیر نارگیل آورده شده است.
کالری: ۵۵۲ (۲۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
کربوهیدرات: ۱۳ گرم (۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
پروتئین: ۵٫۵ گرم (۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
چربی: ۵۷ گرم (۸۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
چربی چند غیراشباع: ۰٫۶ گرم
فیبر غذایی: ۵٫۳ گرم (۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
قند: ۸ گرم
ویتامین ث: ۷ میلی‌گرم (۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
فولات: ۳۸ میکروگرم (۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
آهن: ۴ میلی‌گرم (۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
منیزیم: ۸۹ میلی‌گرم (۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
فسفر: ۲۴۰ میلی‌گرم (۲۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
پتاسیم: ۶۳۱ میلی‌گرم (۱۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
مس: ۰٫۶ میلی‌گرم (۳۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
منگنز: ۲٫۲ میلی‌گرم (۱۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
سلنیوم: ۱۴٫۹ میکروگرم (۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)

شیر نارگیل برای درمان کم خونی

اگر بدن انسان آهن به مقدار کافی داشته باشد تعداد هموگلوبین در بدن و اکسیژن رسانی به مقدار کافی انجام می شود ، یکی از دلایل اصلی کم خونی کمبود آهن می باشد. شیر نارگیل به دلیل محتوای آهن برای درمان کم خونی مفید است.

خواص شیر نارگیل برای سلامت استخوان

شیر نارگیل منبع اصلی فسفر می باشد و به همنی دلیل برای سلامت و تقویت استخوان های بدن بسیار موثر و مفید است.

شیر نارگیل برای کاهش وزن و لاغری

شیر نارگیل دارای تری ‌گلیسرید است ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف تری گلیسیرید با کاهش وزن در ارتباط می باشد.

تری گلیسیرید باعث ایجاد انرژی بیشتر در بدن می شود.

بیشتر بخوانید : خواص روغن بادام ؛ شیرین و تلخ خوراکی در طب سنتی برای پوست و مو

مطالعات نشان می دهد که اگر می خواهید کاهش وزن مناسبی را تجربه کنید بهتر است از شیر نارگیل استفاده کنید.

شیر نارگیل را اگر به تنهایی مصرف کنید باعث چاقی می شود.

در دوران رژیمی مصرف شیر نارگیل برای کاهش وزن مفید است.

خواص شیر نارگیل برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

نارگیل دارای اسید لوریک می باشد ، اسید لوریک می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. اسید لوریک دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است.

شیر نارگیل برای ورزش های سنگین

اگر ورزش های سنگین نظیر بدن سازی انجام می دهید می توانید از شیر نارگیل برای تولید انرژی بیشتر در بدن استفاده کنید.

برای عضله سازی خوردن مواد غذایی انرژی زا مفید است.

بیشتر بخوانید : خواص کفیر ؛ در طب سنتی برای کبد و پوست و لاغری و دیابت و کولیت روده

شیر نارگیل دارای منیزیم و پتاسیم می باشد.

همچنین این ماده برای کاهش بافت های چربی در بدن بدنسازان مفید است.

خواص شیر نارگیل برای  پوست

شیر نارگیل باعث آبرسانی مناسب به پوست می شود خشکی پوست را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید : خواص روغن نارگیل ؛ در ناف برای چروک صورت و پوست صورت و مو

شما می توانید برای مرطوب کردن پوست خود مقداری شیر نارگیل را با گلاب و چند برگ گل محمدی ترکیب کرده و بدن خود را با آن شست و شو دهید.

شیر نارگیل یک گزینه‌ی به‌شدت سالم برای پوست محسوب می‌شود. اگر از این نوشیدنی به‌طور منظم روی پوست خود استفاده کنید، پوستتان درخشان می‌شود. شیر نارگیل تعدادی از مشکلات پوستی را هم درمان می‌کند. در ادامه خواص شیر نارگیل برای پوست را نام برده‌ایم.

مدت زیادی است که افراد برای مرطوب کردن پوست خود، شیر نارگیل را به آب وان اضافه می‌کنند. شیر پوست را مرطوب، نرم و لطیف می‌کند. وقت آن است که از شیر نارگیل برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید. مرطوب شدن پوست تنها خاصیت استفاده‌ی موضعی از شیر نارگیل روی پوست نیست.

از دیگر خواص شیر نارگیل برای پوست می‌توانیم به مبارزه با خشکی، خارش، تورم و قرمزی، تسکین پوست و کمک به سلامت و درخشندگی پوست اشاره کنیم. یک فنجان شیر نارگیل، نصف فنجان گلاب و یک فنجان گلبرگ رز را به آب گرم وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. این کار را به‌طور مرتب انجام دهید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی پوست خود باشید.

مالیدن شیر نارگیل روی نواحی از پوست که دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اند، به بهبود این عارضه کمک می‌کند. علت این موضوع دارا بودن خواص ضدالتهابی است. چربی‌های موجود در شیر نارگیل درد، قرمزی و تورم ناشی از آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهند. می‌توانید یک لایه‌ی نازک از شیر نارگیل را شب قبل از اینکه بخوابید روی نواحی مدنظر بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید تا بهترین نتایج را بگیرید.

اگر دوست دارید پوستتان جوان و شاداب شود، از شیر نارگیل استفاده کنید. شیر سرشار از ویتامین ث و مس است که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و ظاهر و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند. چند قطره شیر نارگیل را با شش تا هفت عدد بادام بدون پوست مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

خمیر ایجاد شده را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک فوق‌العاده دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا سلامت پوستتان بهبود پیدا کند و علائم پیری به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کنند‌.

استفاده از شیر نارگیل روی پوست می‌تواند در کاهش و پیشگیری از جوش اثرگذار باشد. خواص ضدمیکروبی شیر از جوش جلوگیری می‌کند و چربی‌های موجود در این نوشیدنی هم از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کنند.

به جای استفاده از آرایش ‌پاک‌کن‌های گران‌قیمت، از شیر نارگیل استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری شیر نارگیل مخلوط کنید. پنبه را در مخلوط بزنید و با آن آرایش خود را پاک کنید. با این کار نه تنها آرایشتان پاک می‌شود، بلکه پوستتان هم به‌طور عمیق تغذیه می‌شود.

لایه‌برداری پوست از دیگر خواص شیر نارگیل محسوب می‌شود. شیر نارگیل یکی از بهترین و طبیعی‌ترین ترکیبات برای لایه‌برداری پوست است. می‌توانید با پودر جو دوسر و شیر نارگیل یک خمیر درست کرده و از آن دو بار در هفته به‌عنوان اسکراب استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید.

خواص شیر نارگیل در طب سنتی

شیر نارگیل دارای طبع معتدل می باشد و نه سرد است و نه گرم.

در ۱۰۰ گرم شیر نارگیل حدود ۲۳۰ کالری موجود است.

شیر نارگیل نوشیدنی است که چربی زیادی دارد و با این حال به سلامت قلب کمک می‌کند.

نارگیل حاوی ۱۲ درصد تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک است.

نشان داده شده که روغن نارگیل بکر که از شیر نارگیل تهیه می‌شود، سطح گلوکز خون را به‌طرز مثبتی تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ترکیب خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که ترشح انسولین را در بدن بهبود می‌بخشند.

یکی دیگر از خواص شیر نارگیل، مدیریت آلزایمر است. شیر نارگیل حاوی مقدار خوبی تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط است. این نوع از تری‌گلیسیریدها به‌آسانی جذب کبد شده و به کتون تبدیل می‌شوند.

اگر از زخم معده رنج می‌برید، لازم است بدانید که نوشیدن شیر نارگیل می‌تواند در پیشگیری و کاهش قابل‌توجه زخم‌ها مفید باشد. شیر نارگیل دارای خواص ضدزخم و ضدباکتریایی است که با باکتری‌های ایجادکننده‌ی زخم‌ها مبارزه می‌کنند. نوشیدن یک لیوان شیر نارگیل دست‌کم یک بار در هفته می‌تواند اثرات مثبتی روی زخم معده داشته باشد.

تقویت سلامت غده‌ی پروستات یکی دیگر از خواص شیر نارگیل محسوب می‌شود.

شیر نارگیل یک گزینه‌ی به‌شدت سالم برای پوست محسوب می‌شود. اگر از این نوشیدنی به‌طور منظم روی پوست خود استفاده کنید، پوستتان درخشان می‌شود.

مدت زیادی است که افراد برای مرطوب کردن پوست خود، شیر نارگیل را به آب وان اضافه می‌کنند.

مالیدن شیر نارگیل روی نواحی از پوست که دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اند، به بهبود این عارضه کمک می‌کند.

شیر نارگیل برای مو

می‌توانید به‌طور منظم از شیر نارگیل روی موهای خود استفاده کرده و با این کار به نرم و درخشان شدن موهایتان کمک کنید. خواص شیر نارگیل برای مو به شرح زیر است.

شیر نارگیل حاوی مواد مغذی ضروری فراوانی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و رشد مو را افزایش می‌دهند. تمام کاری که باید بکنید، ماساژ دادن شیر نارگیل روی موها است. بعد از ماساژ دادن اجازه دهید شیر نارگیل به مدت تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس مثل همیشه موهای خود را با شامپو بشویید.

شیر نارگیل مو را مرطوب و تغذیه می‌کند. زمانی که از شیر نارگیل به‌طور منظم روی موهای خود استفاده شود، درخشندگی از دست رفته‌ی موهایتان برمی‌گردد. شیر نارگیل خارش کف سر و شوره را هم درمان می‌کند. شیر نارگیل شیرین نشده را طی شب در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. صبح روز بعد آن را روی موهایتان بمالید. از ریشه شروع کنید و به سمت نوک مو بروید. اجازه دهید شیر نارگیل به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند. سپس موهایتان را طبق روال عادی با شامپو بشویید.

نرم کردن مو و باز کردن گره‌های مو از دیگر خواص شیر نارگیل به شمار می‌روند. شیر نارگیل به‌عنوان نرم‌کننده‌ی عالی مو عمل کرده و مو را نرم‌تر، ضخیم‌تر و بلندتر می‌کند. اگر موهایتان گره خورده‌اند، مقدار کمی از شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید و سپس موهایتان را شانه بزنید‌. این کار باعث باز شدن سریع گره‌های مو می‌شود. برای حجم دادن به موها هم می‌توانید از شیر نارگیل استفاده کنید.

خواص شیر نارگیل برای کودکان

شیر نارگیل منبع غنی مواد مغذی و چربی های سالم است که برای رشد مغز، مقاوم سازی و سلامت پوست نوزادان بسیار مفید است.

شیر نارگیل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C و E، آهن، منیزیم و روی است که همگی برای حفظ سلامت، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ضروری هستند.

شیر نارگیل کرم های روده ای در کودکان را از بین برده و یبوست و اسهال آن ها را درمان می کند.

خواص شیر نارگیل برای زن باردار

یبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است. این وضعیت می تواند به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن و در نتیجه مصرف مکمل های آهن رخ دهد.

فیبر موجود در آب نارگیل برای برطرف کردن یبوست کارساز است. در واقع، فیبر مدفوع را حجیم کرده و باعث تخلیه و تمیز شدن روده ها و دستگاه گوارش می شود.

علاوه بر این، روغن نارگیل به عنوان یک مسهل طبیعی و متعادل عمل کرده و حرکات روده شما را منظم می کند.

زنان باردار باید در این دوران انرژی خود را در سطح مطلوبی نگه دارند؛ برای این منظور، آب نارگیل می تواند گزینه مناسبی باشد. آب نارگیل یک نوشیدنی سبک و طبیعی با محتوای الکترولیتی غنی است که انرژی بدن را در سطح مطلوبی نگه می دارد.

این نوشیدنی همچنین با افزایش سطح سوخت و ساز، کمک می کند تا انرژی در بدن ذخیره شود.

علاوه بر این، آب نارگیل غده تیروئید را تحریک کرده و عملکرد آن را بهتر می کند. مقدار متعادل قند، پروتئین و سدیم موجود در آن سطح مایع بدن را در حد مطلوب نگه داشته و بدین ترتیب، با خستگی و سستی مبارزه می کند.

درحالی که منیزیم باعث آرامش ماهیچه ها می شود، ماده دیگر موجود در آب نارگیل یعنی کلسیم، آنها را تحریک می کند.

بنابراین، مصرف این مواد مغذی جلوی انقباض رحم را می گیرد. در ضمن، منیزیم موجود در این نوشیدنی باعث تقویت استخوان ها و دندان می شوند.

خواص شیر نارگیل برای معده

اگر از زخم معده رنج می‌برید، لازم است بدانید که نوشیدن شیر نارگیل می‌تواند در پیشگیری و کاهش قابل‌توجه زخم‌ها مفید باشد. شیر نارگیل دارای خواص ضدزخم و ضدباکتریایی است که با باکتری‌های ایجادکننده‌ی زخم‌ها مبارزه می‌کنند. نوشیدن یک لیوان شیر نارگیل دست‌کم یک بار در هفته می‌تواند اثرات مثبتی روی زخم معده داشته باشد.

مطالعه‌ی انجام شده در هند به بررسی اثرات یک نوع کرم گیاهی روی بیماران دیابتی مبتلا به زخم پای دیابتی پرداخت. ترکیب اصلی این کرم شیر نارگیل بود. محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی شیر نارگیل و بعضی دیگر از ترکیبات موجود در این کرم به‌طرز قابل‌توجهی در درمان زخم‌ها تأثیرگذار بودند.

در یک مطالعه بر روی حیوانات مشخص شد که شیر نارگیل خطر ابتلا به زخم معده را کاهش داده و در واقع اثری مشابه داروهای ضد زخم معده دارد. مصرف شیر نارگیل به بهبود هضم غذا کمک می کند، با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست مفید است و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود.

خواص شیر نارگیل برای دیابت

نشان داده شده که روغن نارگیل بکر که از شیر نارگیل تهیه می‌شود، سطح گلوکز خون را به‌طرز مثبتی تحت تأثیر قرار می‌دهد. این ترکیب خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که ترشح انسولین را در بدن بهبود می‌بخشند.

یک مطالعه‌ی دیگر در تایلند اثرات روغن نارگیل را روی دیابت بررسی کرد. این مطالعه عنوان کرد که روغن نارگیل خالص اثربخشی واکنش‌ سلولی به انسولین را بهبود می‌بخشد، سطح قند خون را کاهش می‌دهد، متابولیسم را تحریک می‌کند و شاخص گلیسمی غذا را کاهش می‌دهد که همگی در کنترل دیابت مفید هستند.

خواص شیر نارگیل و عسل

پیر شدن یک فرایند طبیعی است که برای همه موجودات زنده اتفاق میافتد. البته این پروسه پس از یک سن مشخص شروع میشود. اما پیری زودرس نیز جدیدا خیلی شایع شده است. برخی از علائم پیری زودرس عبارتند از سفید و خاکستری شدن مو ها، چین و چروک و خطوط پوستی، خستگی و… . اما خبر خوب این است که با تغییر سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی سالم میتوان از این مشکل مایوس کننده پیشگیری کرد.

آنتی اکسیدان های موجود در آب نارگیل و عسل میتوانند سرعت از بین رفتن سلول ها را کاهش داده و به این ترتیب از پیری زودرس جلوگیری کنند.

نوشیدن آب نارگیل و عسل بصورت روزانه میتواند بسیاری از بیماری ها را از شما دور کند. ویتامین سی فراوان و آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب میتوانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با بیماری های مختلف مبارزه کند.

معمولا مردم صبح خود را با یک فنجان قهوه یا چای آغاز میکنند تا انرژی لازم برای انجام کار هایشان در طول روز را داشته باشند اما این نوشیدنی ها در کنار فواید زیادی که دارند میتوانند عوارضی هم داشته باشند. نوشیدن یک لیوان آب نارگیل و عسل در وعده صبحانه یک انتخاب بهتر میباشد چراکه یک نوشیدنی طبیعی بوده و میتواند انرژی تان به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تحقیقات علمی زیادی اثبات کرده اند که نوشیدن آب نارگیل و عسل میتواند از بسیاری از مشکلات گوارشی همچون دل درد، نفخ، ورم، اسید معده زیاد و… پیشگیری کند. نوشیدنی های طبیعی و بخصوص آب نارگیل و عسل میتوانند اسید موجود در معده را تنظیم کرده و سیستم گوارشی را سالم نگه دارد.

همانطور که در مورد قبلی به آن اشاره کردیم، آب نارگیل و عسل میتواند سیستم گوارشی را تقویت کند. این نوشیدنی شگفت انگیز به دلیل فیبر غذایی زیادی که دارد به نرم شدن مدفوع و خروج راحت تر آن از بدن کمک کرده میتواند یبوست را درمان کند.

وقتی نمک ها و مواد زائد در کلیه تجمع کنند، سنگ کلیه تشکیل میشود. سنگ کلیه یک بیماری جدی است و اگر درمان نشود حتی میتواند منجر به مرگ شود. علاوه بر نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز، توصیه دیگر نوشیدن ترکیب آب نارگیل و عسل است چراکه آنتی اکسیدان های موجود در این ترکیب میتواند به از تجزیه شدن سنگ کلیه کمک کنند.

قلب یکی از مهم ترین اندام های بدن است و مسئول خون رسانی به سایر قسمت های بدن میباشد. مشکلات قلبی نه تنها سلامت قلب، بلکه عملکرد دیگر اندام های بدن را نیز به خطر میاندازد. مواد معدنی موجود در آب نارگیل و عسل میتواند ماهیچه های قلب را تقویت و فشار خون را کاهش داده و به این ترتیب به سالم ماندن قلب کمک کند.

دیابت یک بیماری متابولیک غیر قابل درمان است که بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. زمانیکه میزان قند خون بیش از حد نرمال باشد دیابت بوجود میاید. مطالعات علمی نشان داده است که نوشیدن آب نارگیل و عسل میتواند بطور طبیعی قند خون را کاهش داده و از دیابت پیشگیری کند.

طرز تهیه شیر نارگیل

برای درست کردن شیر نارگیل در خانه، پودر نارگیل مرغوب و تازه را داخل مخلوط‌کن بریزید. آب خیلی داغ به آن اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه نارگیل در آب بماند و نرم شود. مخلوط‌کن را روشن کنید و با سرعت زیاد مواد را مخلوط کنید تا یک مایع شیری‌رنگ به‌دست آید. برای جداکردن باقی‌مانده‌های پودر نارگیل، می‌توانید مخلوط به‌دست آمده را از صافی رد کنید.

شیر نارگیل برای سرماخوردگی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید هنگام سرماخوردگی انجام دهید این است که بدنتان را هیدراته نگه دارید. آب‌رسانی به بدن هنگامی که دچار تب، اسهال یا استفراغ هستید یا زیاد عرق کرده‌اید، به طور ویژه مهم است. تمام این‌‌ عارضه‌ها می‌توانند باعث شوند آب و الکترولیت زیادی را از دست بدهید. آب نارگیل یک نوشیدنی عالی برای درمان سرماخوردگی است.

مطالعات نشان می‌دهند که آب نارگیل به آب‌رسانی مجدد بدن بعد از ورزش و اسهال خفیف کمک می‌کند. همچنین نسبت به نوشیدنی‌های مشابه، کمتر باعث ناراحتی معده می‌شود. علاوه بر این، چندین مطالعه‌ی حیوانی به این نتیجه رسیده‌اند که آب نارگیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با آسیب اکسیداتیو مبارزه می‌کنند و همچنین ممکن است باعث بهبود کنترل قند خون شوند.

با این ‌حال، یک مطالعه به طور متناقض به این نتیجه رسید که آب نارگیل نسبت به نوشیدنی‌های الکترولیت، باعث نفخ بیشتر می‌شود. بهتر است اگر تا به ‌حال این نوشیدنی را امتحان نکرده‌اید، بهتر است ابتدا به مقدار کم آن را بخورید.

شیر نارگیل در دوران شیردهی

شیر نارگیل، بهترین نوشیدنی بعد از شیر مادر است.

محققان آمریکایی در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که بهترین نوشیدنی بعد از شیر مادر، شیر نارگیل است که خواص زیادی دارد و انتخاب خوبی برای افراد است.

بررسی‌های انجام شده نشان داده است شیر حاوی لاکتوز (نوعی قند) است که هضم آن برای بسیاری از افراد مشکل بوده، اما شیر نارگیل حاوی این ترکیب نیست و مشکلی برای هضم در افراد ایجاد نمی‌کند.

لازم به ذکر است که شیر نارگیل با آب نارگیل متفاوت است. میزان کلسترول نارگیل در سطح صفر است و ۷۵ کیلو کالری در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر، چربی آن یک تا سه درصد و کربوهیدرات آن ۱۵ تا ۱۶ درصد است.

شیر نارگیل بر خلاف آنچه که اکثریت تصور می‌کنند مایعی است که در گوشت میوه نارگیل یافت می‌شود. هر چند از مایع رقیقی که درون میوه نارگیل می‌باشد در تهیه نوشیدنی‌های خوشگوار استفاده می‌شود اما شیر نارگیلی که از تهیه آن در تهیه غذاها استفاده می‌شود از گوشت یا مغز سفید رنگ این میوه گرفته می‌شود. اگر این شیر را به حال خود بگذارید بخش غلیظ آن همانند خامه بر روی آن نمایان می‌شود. اگر شیر به اندازه کافی خنک و سرد باشد لایه غلیظ شکل گرفته در سطح آن به سادگی قابل جداشدن و برداشت است.

همیشه نارگیلی را برگزینید که شیر بیشتری در آن موجود باشد. نارگیل را محکم تکان دهید اگر صدای خوردن آب درون آن به اطراف را نشنیدید، بدانید که مغز سفید رنگ نارگیل به سختی از آن جدا خواهد شد. اگر نارگیلی را با پوست و غلاف سبز رنگ یافتید که الیاف‌هایی نیز به آن متصل بود بدانید مغز آن حتما نرم و سفید کرمی می‌باشد. اگر شیر نارگیل را در یخچال نگهداری می‌کنید پیش از استفاده حتما آنرا در مجاورت هوای اتاق قرار دهید تا یکدست شود.

شیر نارگیل در رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک می توانید دو نوع شیر نارگیل بخورید: کنسرو شده و کارتن. کنسرو شیر نارگیل از نظر چربی و انرژی بسیار بالاتر از کارتن است و حدود ۲۱ گرم چربی و ۲۰۰ کالری در هر وعده ۱۰۰ گرمی دارد. [۶]. اما هر دو نوع کربوهیدرات کمی دارند و معمولاً کمتر از ۳ گرم کربوهیدرات خالص در یک وعده ۱۰۰ گرمی دارند.

هنگام خرید کارتن شیر نارگیل، حتما برچسب آن را بخوانید و مراقب قندهای اضافه شده باشید. بسیاری از برندها برای بهبود طعم نوشیدنی های خود شیرین کننده ها را اضافه می کنند. و تا آنجایی که استفاده می شود، کنسرو شیر نارگیل را می توان در دستور العمل های دسرهایی استفاده کرد که به دلیل محتوای چربی بالا به خامه نیاز دارند. از سوی دیگر، کارتن شیر نارگیل در غلات کم کربوهیدرات، اسموتی ها و وعده های غذایی که نیاز به نوشیدنی سبک تری دارند، عالی است.

علاوه بر این دو مورد دلخواه، رژیم‌های کتوژنیک می‌توانند با خیال راحت شیر ​​کتان، شیر ماکادمیا، شیر شاهدانه و شیر نخود را انتخاب کنند. از آنجایی که بازار «شیر» به لطف تقاضای فزاینده برای جایگزین های لبنی گسترش می یابد، می توانید مطمئن باشید که گزینه های کم کربوهیدرات بیشتری برای وعده های غذایی شما در آینده وجود خواهد داشت.

شیر نارگیل و کبد چرب

یک مطالعه نشان داد که شیر نارگیل میزان کلسترول بد، یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد ، اما این ماده باعث افزایش سطح “کلسترول خوب” یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) می شود.

توجه به این نکته مهم است که دوره مطالعه کوتاه، فقط ۴ هفته بود و تحقیقات فاقد کنترل بود.

کلسترول HDL از قلب محافظت می کند و کلسترول LDL را از خون خارج می کند. این ماده کلسترول LDL را به کبد می رساند و آن را تجزیه می کند و بدن در نهایت آن را از بین می برد و به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند.

شیر نارگیل و حساسیت

شیر نارگیل برای بیشتر افرادی که به نارگیل حساسیت ندارند، بی‌خطر است. اگر به نارگیل حساسیت نداشته باشید، شیر بعید است که عوارض جانبی داشته باشد. در مقایسه با آلرژی‌های درخت گردو و بادام زمینی، آلرژی‌های نارگیل نسبتاً کم هستند و شیر نارگیل معمولا یک نوشیدنی فاقد حساسیت‌زایی است.

شیر نارگیل را چگونه مصرف کنیم

برای مصرف این نوشیدنی می‌توانید آن را بدون اضافه کردن به هیچ غذایی و فقط به عنوان نوشیدنی میل کنید. البته چندین روش برای میل کردن این نوشیدنی وجود دارد. از جمله ترکیب آن با مرغ و ادویه است که طعم بی‌نظیری به غذای شما می‌دهد. همچنین زمان پختن اسفناج و نخود می‌توانید به آن چند قاشق غذاخوری شیر نارگیل هم اضافه کنید.

ترکیب کردن شیر نارگیل با شکلات یا قهوه هم روش‌های دیگری برای مصرف این نوشیدنی خوشمزه است.

از آنجایی که شیرنارگیل مقوی و انرژی‎زاست، می‌تواند در زمان رژیم‌های غذایی سخت از آن استفاده کنید. به هر حال نباید از خوردن برخی نوشیدنی‌ها و غذاهای مقوی به بهانه لاغر شدن، فاصله بگیرید.

شیر نارگیل از کجا بخریم

شیر نارگیل را می توانید از سیوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها و ابمیوه فروشی ها تهیه کنید.

طرز تهیه شیر نارگیل با پودر نارگیل و شیر

نارگیل خرد شده و آب جوش رو داخل مخلوط کن پر قدرت بریزید.

حدود ۱ تا ۲ دقیقه بخوبی مخلوط کنید تا پودر نارگیل با آب ترکیب بشه.

اجازه بدید تا خنک بشه و مخلوط رو در یک کیسه نخی و نازک و یا صافی بریزید و مایع شیر رو از تفاله‌های نارگیل جدا کنید.

تمام مایع نارگیل رو با فشار دادن کیسه خارج کنید.

از تفاله باقیمانده برای تهیه آرد نارگیل، کلوچه چیپس شکلاتی وگان، یا توپک‌های انرژی زا استفاده کنید.

شیر نارگیل برای اوناع دسرها و نوشیدنی‌ها مثل اسموتی انبه، لاته ماتچا، کیک، شیرینی، پنکیک و … بسیار مناسب هست.

شیر نارگیل رو به مدت ۴-۷ روز در یک ظرف ضد هوای داخل یخچال نگه دارید و قبل از استفاده اون رو تکان دهید.

با شیر نارگیل چی درست کنم

نوشیدن اسموتی موز و شیر نارگیل راهی عالی برای افزایش سطح انرژی قبل از آموزش است.

مواد لازم :

۱ فنجان شیر نارگیل (۲۰۰ میلی لیتر)

۲ عدد موز رسیده

۲ عدد خرما بزرگ

۱/۴ فنجان بادام خام (۴۰ گرم)

یخ (اختیاری)

آماده سازی :

ابتدا شیر نارگیل را در مخلوط کن بریزید. خرما را اضافه کنید.

سپس موزها را تکه تکه کرده و درون شیر بریزید.

در آخر بادام خام را اضافه کرده و مخلوط کنید.

وقتی به قوام صاف دست پیدا کردید ، اگر دوست دارید یخ را اضافه کنید و حالا از اسموتی خود لذت ببرید!

مضرات شیر نارگیل

فرد مبتلا به آلرژی نارگیل پس از مصرف شیر نارگیل ممکن است درد شکم را تجربه کند.

در حد متوسط ​​، شیر نارگیل می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد، اما مصرف زیاد آن می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

شیر نارگیل حاوی مقادیر زیادی کالری و چربی است. مصرف بیش از حد شیر و رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات می تواند منجر به افزایش وزن شود.

شیر نارگیل چربی های زیادی دارد و زیاده روی در مصرف آن می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

شیر نارگیل همچنین حاوی کربوهیدرات های قابل تخمیر است . این موارد می توانند در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، باعث مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست شوند.

شیر نارگیل های آماده در بیشتر مواقع دارای ماده ای شیمیایی به نام بیسفنول ای هستند که می تواند باعث نازایی و سرطان در انسان شود.

اگرچه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نارگیل را به عنوان آجیل درختی دسته بندی می کند، اما از نظر فنی میوه است. معمولاً افراد مبتلا به حساسیت به آجیل های درختی می توانند بدون مشکل از محصولات نارگیل استفاده کنند. با این حال، برخی از پروتئین های موجود در نارگیل مشابه پروتئین های موجود در آجیل های درخت است و ممکن است واکنش های آلرژیک رخ دهد.

حساسیت به نارگیل بسیار نادر است. هرکسی به نارگیل حساسیت دارد نباید از شیر نارگیل استفاده کند.

علائم آلرژی نارگیل مانند سایر حساسیت های غذایی است . یک شخص ممکن است تجربه کند:

– درد شکم

– حالت تهوع

– استفراغ

– اسهال

– خارش یا تحریک دهان، گلو، چشم ها یا پوست

آنافیلاکسی – واکنشی شدید و تهدید کننده زندگی که باعث تورم، خس خس سینه و کهیر می شود.

مطالب تکمیلی

موز دارای ماده ای به نام سیلیس است که به بدن در تولید کلاژن کمک می کند و باعث می شود که موهای محکم تر و ضخم تری داشته باشید.

موز به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی از پوسته پوسته شدن سر و شوره سر جلوگیری می کند.

همچنین استفاده از موز در ماسک های خانگی برای نرم کردن مو مرسوم است.

موز به دلیل داشتن اسید فولیک و پتاسیم باعث درخشندگی موی سر شما می شود.

برای این کار می تواتنید موز رسیده را با آووکادو و شیر نارگیل مخلوط کنید و یک ربع ساعت روی موهای خود بگذارید.

برای استفاده از موز برای رشد سریع موها می توانید از ماسک زیر بهره بگیرید.

یک عدد موز و یک هویج متوسط و دو قاشق بزرگ عسل و نصف قاشق بزرگ روغن زیتون نیاز داریم.

موز و هویج را در آب جوشانده در قطعات کوچک و وقتی که نرم شدند به همراه ماست و عسل در مخلوط کن بریزید و یک ترکیب کاملا یکدست به دست بیاورید.

ماسک را با استفاده از یک برس رنگ از ریشه تا نوک مو بمالید و بیشتر تمرکزتان روی ساقه مو باشد

و پوست سرتان نیز کامل پوشیده شود و در نهایت با یک کلاه رنگ ، موهایتان را بپوشانید

و بعد از چهل و پنج دقیقه با آب سرد و شامپوی ملایم شستشو دهید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام فال و خواب و لینک مستقیم بلا مانع است.